مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد:

ضرورت استفاده از حمل‌و‌نقل چند وجهی برای صادرات و واردات در بندر خرمشهر

تهران (پانا)‌ - مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه باید خطوط ریلی از مبدا بندر خرمشهر به عراق توسعه پیدا کند، عنوان کرد که استفاده از حمل‌و‌نقل چند وجهی برای صادرات و واردات در بندر خرمشهر ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از حمل‌و‌نقل چند وجهی برای صادرات و واردات در بندر خرمشهر

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «سید میعاد صالحی»، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در جریان بازدید از بندر خرمشهر، اظهار کرد: بندر خرمشهر از بنادر مهم تجاری کشور به حساب می‌آید که باید برای توسعه و پیشرفت منطقه و کشور از آن بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه باید خطوط ریلی از مبدا بندر خرمشهر به عراق توسعه پیدا کند، عنوان کرد: استفاده از حمل‌و‌نقل چند وجهی از جمله ریلی برای صادرات و واردات ضروری است که باید مقدمات این امر فراهم شود.

گفتنی است، حمل و نقل ترکیبی (ترانزیت یا حمل کالا با استفاده از دو یا چند وسیله نقلیه از قبیل کشتی، هواپیما، قطار و کامیون) به دلیل داشتن مزایایی مثل صرفه‌جویی در هزینه و وقت و تسهیل بارگیری و تخلیه بار بهترین شیوه برای تجارت است.

این شیوه ترابری که شامل ارائه خدمات درب به درب برای محمولات کانتینری از طریق ریل و سپس از طریق جاده می‎شود، یکی از مصادیق گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت بین‌المللی و داخلی به شمار می‌آید.

بندرخرمشهر با داشتن ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی، سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس بوده و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت موقعیت استراتژیکی به این بندر داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار