کارشناس ارشد مشاوره شهرستان پردیس:

صبر و مهارت دو گزینه مهم در زندگی هستند

پردیس (پانا) - کارشناس ارشد مشاوره شهرستان پردیس در کارگاه آموزشی مشاوره با موضوع مهارت‌های زندگی که در فرهنگسرای مهر بومهن برگزار شد، گفت می‌توان با تبدیل مهارت به عمل و تکرار آن، انسان ماهری شد، اما رسیدن به مهارت نیاز به زمان دارد؛ صبر و مهارت دو گزینه مهم در زندگی هستند که در نهایت منجر به نتیجه مطلوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
صبر و مهارت دو گزینه مهم در زندگی هستند

محمد ابراهیم ابراهیمی در رابطه با تعریف علمی از مهارت بیان کرد: مهارت یعنی تبدیل علم به عمل و اگر به صورت ساده تر بخواهیم مهارت را توضیح دهیم؛ زمانی که در یک زمینه دانش و آگاهی لازم را کسب کنیم و آن فعالیت را تکرار کنیم و با صبر پیش برویم در آن زمینه مهارت کافی را به دست می‌آوریم.

وی در رابطه با دستیابی به مهارت گفت: دستیابی به مهارت کار سختی نیست فقط کافی‌است گزینه تخصص داشتن و ماهر بودن در انجام یک کار را داشت. برای مثال دکتری، مهندسی، نقاشی و بسیاری از کار‌های دیگر، تکرار کاری که در آن ماهر هستیم و آخرین گزینه صبر و تلاش برای بدست آوردن موفقیت در آن زمینه پایبند باشیم.

کارشناس ارشد مشاوره شهرستان پردیس با بیان اینکه مهارت‌های زندگی برای اولین بار با ده عنوان اصلی از طرف سازمان بهداشت جهانی مطرح و به کار گرفته شد، افزود: برای ارتباط موثری با طرف مقابل لازم است یکسری توانایی‌ها و مهارت‌هایی را برای رفتارهای سازگارانه و مثبت با افراد داشته باشیم. زمانی که ما با دیگران خوب رفتار کنیم و بتوانیم در این رفتارهایی که داریم نیازهای خود و طرف مقابل را پاسخ دهیم قطعا زندگی موفق‌تری خواهیم داشت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای داشتن مهارت‌های زندگی به چهار پیش فاکتور نیاز داریم، اظهار کرد: یکی از این پیش فاکتورها داشتن ارتباطات انسانی است، با این ارتباطات است که ما می‌توانیم کارهای مفید و زیادی را برای جامعه و خود انجام دهیم، عشق از دیگر پیش فاکتورهای مهارت زندگی است کسی که عشق و علاقه و اشتیاق نداشته باشد نمی‌تواند به هدف خود برسد و در نهایت ریسک‌پذیری است که باعث بالا رفتن مهارت در انسان می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: مهارت‌های زندگی یکی از راه‌های مهم در برقراری ارتباط با دیگران است که برای موفقیت در زندگی به آن احتیاج داریم و نباید فراموش کرد که خواسته افراد در انجام کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار