احسان خرسندی در گفت‌وگو با پانا

یونان با همین تاکتیک استقلال قهرمان جام ملت‌های اروپا شد

این پرسپولیس مظلوم‌ترین پرسپولیس تاریخ است

تهران (پانا) - کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال امید ایران معتقد است روند قیمت‌گذاری پرسپولیس و استقلال به گونه‌ای است که خصوصی‌سازی این دو تیم رویا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
یونان با همین تاکتیک استقلال قهرمان جام ملت‌های اروپا شد

احسان خرسندی در گفت‌وگو با پانا درباره برتری پرسپولیس مقابل نساجی قائمشهر گفت: «بازی خیلی خوب شروع شد، سال‎ها بود به یاد نداریم که پرسپولیس اینقدر خوب 10 دقیقه اول بازی را شروع کند و این شروع خوب می‌توانست ادامه داشته باشد و گل سوم هم به ثمر برسد اما وقتی توپ گل نشد ورق بازی برگشت و نساجی به گل رسید. البته بعد از گل پرسپولیس خوش شانس هم بود که گل تساوی را دریافت نکرد. اگر گل مساوی زده می‌شد قطعا نیمه دوم سختی در انتظار پرسپولیس بود.»

وی ادامه داد: «در نیمه دوم شرایط برار بود تا اینکه نساجی ده نفره شد. اما بعد از ده نفره شدن حامد لک را تنها در یکی دو صحنه دیدیم، پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند اما فکر می‌کنم همین نتیجه 3 بر یک هم نتیجه خوبی بود. بعد از سوپر پرسپولیس خیلی به این سه امتیاز داشت.»

مهاجم سابق پرسپولیس در ادامه درباره سوپر جام فوتبال ایران گفت: « اصولا بازی جلوی تیم‌های جواد نکونام سخت است و وقتی گل عقب بیافتی سخت‌تر هم می‌شود، این نوع فوتبال روی تمام تیم‌های حوزه خلیج فارس را کرده است، بیینید چطور است که رسول خطیبی که خودش استاد این نوع فوتبال است، صدایش در آمده است. می‌گویند سبک اتلتیکو مادرید را دنبال می‎کنیم اما اتلتیکو هیچ زمانی ندیدیم که وقت تلف کندبه گونه‌ای که نیمه دوم سوپر جام شاید 10 دقیقه فوتبال دیدیم.»

خرسندی درباره دو بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس گفت: « پرسپولیس در نقل و انتقالات نتوانست ستاره تیم‌های دیگر را جذب کند، بازیکن‌هایی هم که جذب شدند خیلی خوب خودشان را وفق داده‌اند. من احساس می‌کنم این مظلوم‌ترین پرسپولیس تاریخ است، تیمی که تا این حجم مشکل دارد اما همه از این تیم توقع قهرمانی دارند. شاید این بازیکن‌ها از نظر فنی و تاکتیکی بازیکن‌هایی نباشند که قهرمانی بدست بیاورند اما به تیمی آمده‌اند که تفکر قهرمانی دارد.»

وی ادامه داد: «یک جاهایی بازیکن‌های پرسپولیس واقعا بیشتر از توان‌شان انرژی می‌گذارند و این برای من که یک پرسپولیسی هستم غرورانگیز است که همچین تیمی وجود دارد. سال‌هاست فشار روی پرسپولیس است اما یکسری توهمات پوشالی دارند، توهماتی که رنگ واقعیت ندارد. اتفاق‌هایی که هفته‌های اخیر برای پرسپولیس افتاد برای تیم‌های رقیب افتاده بود می‌خواستند چه کار کنند؟»

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازگشت رامین رضائیان به پرسپولیس گفت: « حضور بازیکنی که با پرسپولیس سابقه قهرمانی و نمایش درخشان دارد، خودش نقطه قوت خواهد بود. رامین بازیکنی است که در سطح بین‌المللی فوتبال بازی می‌کند و قطعا به پرسپولیس کمک خواهد کرد. امیدوارم حضورش همراه با حاشیه نباشد، پرسپولیس به بازیکنی در حد رامین نیاز دارد. از طرف دیگر سال جام جهانی است و خودش هم تلاش می‌کند به تیم ملی برسد و لیاقت حضور در جام جهانی را دارد. »

کاپیتان سابق تیم ملی امید ایران در ادامه درباره عملکرد استقلال گفت: « استقلال فعلا با بردهای میلیمتری و یک بر صفر در حال حرکت است، به هر حال این هم یک سیستم فوتبال است و یونان با همین سیستم قهرمان اروپا شد. نکته قابل توجه این است که استقلال زیبا فوتبال بازی نمی‌کند اما با برد یک بر صفر دارد جلو می‌رود. بازی‌های استقلال را که می‌بینیم اینطور نیست که صرفا دفاع کند و موقعیت به حریف ندهد، در همین بازی‌های اخیر که دیدیم، مهاجم‌های حریف اگر بی‌دقت نبودند، اتفاق دیگری رقم می‌خورد. دروازه این استقلال باز شدنی است.»

وی درباره پیشتازی مهاجمان خارجی در جدول گلزنان لیگ برتر گفت: « ما ضعف پایه‌ای داریم و این ضعف گلزنی در فوتبال پایه هم وجود دارد، از سال‌های قبل پیش‌بینی می‌شد که اگر بازیکنی مثل مهدی طارمی پیدا نشود فوتبال ایران به مشکل برخورد خواهد کرد. همچنین بازی‌ساز نداریم. ما بعد از مجتبی جباری و محرم نویدکیا و محمد نوری شاید فقط سروش رفیعی را داشته باشیم که طراح باشد. شدیدا فقر گلزنی داریم، حتما باید فکری به حال این ماجرا شود.»

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به قیمت‌گذاری پرسپولیس و استقلال گفت: « می‌گویند کسی پدرش را به بازار برد بفروشد، به او گفتند چرا پدرت را آوردی بفروشی؟ گفت خیال‌تان راحت، قیمتی می‌گذارم که نخرند. درباره پرسپولیس و استقلال هم همین است، احساس می‌منم قیمتی گذاشتند که کسی این تیم‌ها را نخرد. اگر با این قیمت بخواهند پرسپولیس و استقلال را بخرند، می‌روند سری آ ایتالیا سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این رقم‌ها عملا خصوصی‌سازی را در نطفه خفه کردند البته شاید راهکار و آپشنی داشته باشند، اما با این قیمت بعید است خصوصی شوند و خصوصی شدن این دو باشگاه آرزو می‌شود.»

خرسندی در پایان درباره ادامه غیبت هواداران در ورزشگاه گفت: « خیلی جالب است، همین هفته اخیر جشنواره فیلم فجر را دیدیم که سالن‌ها پر بوده و همه دیدند در اختتامیه چه جمعیتی رفته بود. اما در فضای باز ورزشگاه که می‌توانند با یک سوم جمعیت بازی را برگزار کنند، از حضور تماشاگر امتناع می‌شود. حس می‌کنم پشت پرده عدم حضور تماشاگر خبرهای غیرفوتبالی هست، حتی زمانی که تقریبا تمام شهرها آبی شده بود فوتبال تماشاگر نداشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار