احسان خرسندی در گفت‌وگو با پانا

وقتی صدا و سیما حق پخش فوتبال را نمی‌دهد حق ندارد دستور دهد

استقلال فراتر از انتظار است اما پرسپولیس شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است با روند ایجاد شده در بیانیه‌نویسی‌ها فوتبال ایران به حاشیه رفته است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
وقتی صدا و سیما حق پخش فوتبال را نمی‌دهد حق ندارد دستور دهد

احسان خرسندی در گفت‌وگو با پانا، درباره تقابل استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۶ که قرار است پنجشنبه هفته جاری در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار شود، گفت: « استقلال در چند بازی اخیر فراتر از انتظار ظاهر شد و در حرکات تاکتیکی خوب عمل کرد، البته تیم بعد از رفتن کمالوند کمی دچار افت شد اما رفته‌رفته بهتر شدند و من فکر می‌کنم تیمی که الان در اختیار مجیدی است کاملا برنامه‌های سرمربی را در زمین اجرا می‌کنند و کادر فنی هم از شرایط راضی است. »

استقلال به‌دنبال قهرمانی در جام حذفی است

وی اظهار کرد: « تیم استقلال شرایط خوبی دارد ولی این بازی حساسیت و سختی خودش را هم دارد. استقلال با توجه به شرایطی که در لیگ برتر دارد، امید به قهرمانی ندارد و چشم امیدش به جام حذفی و پیروزی در این تک بازی است که بتواند یک جام به دست بیاورد.با توجه به اتفاقاتی هم که برای تیم استقلال در این مدت افتاده است آنها بیشتر به تیم متکی شده‌اند تا شخص. بنابراین بسیار تلاش می‌کنند تا در این تک بازی که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است پیروز شوند و فرهاد مجیدی بتواند یک جام برای استقلال به ارمغان بیاورد.»

خصلت تیم‌های بزرگ از جمله پرسپولیس ، پیروزی در روز بد است

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به وضعیت این تیم عنوان کرد: « در آن طرف میدان تیم پرسپولیس است که ثبات نسبی دارد، البته تیم در چند بازی افت کرده بود با این حال حتی در زمان افت برنده از زمین بیرون آمد. این خصلت تیم‌های بزرگ است که حتی در روزی که بد بازی می‌کنند هم برنده میدان می‌شوند. پرسپولیس برای این دیدار انگیزه‌های زیادی دارد به خصوص اینکه بازی برگشت را استقلال پیروز میدان شده و آن‌ها تلاش می‌کنند که در این دیدار پیروز شوند.تفکر خودباوری حتی در شرایطی که تیم بد بازی می‌کند اما باید برنده از زمین بیرون بیاید از دوران برانکو به جا ماند.هر چند تیمی که الان یحیی در اختیار دارد به لحاظ نوع تاکتیک، نفرات و چینش نسبت به دوران برانکو بسیار متفاوت شده است و یک جهش فوق‌العاده داشته است. نوع بازی پرسپولیس هم بسیار تاکتیکی و خوب است؛ اگرچه تیم یک بازیکن خلاق مثل بشار رسن را از دست داد، اما حضور احسان پهلوان و احمد نورالهی در کنار هم به تاکتیک تیمی خیلی کمک می‌کند و از گوشه‌های زمین موقعیت‌های خوبی برای گلزنی خلق می‌کنند. به خاطر عملکرد خوب پرسپولیس من فکر می‌کنم این تیم شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد. »

فضای فوتبال ایران به سمت بیانیه‌نویسی و حاشیه رفته است

خرسندی با اشاره به حواشی و صحبت‌های که سرمربیان و مدیران ارشد دو تیم علیه یکدیگر انجام می‌دهند، عنوان کرد: « متاسفانه فضای فوتبال ما به سمت بیانیه نویسی و صحبت علیه یکدیگر رفته رفته است و هر صحبت منفی و مثبتی با بیانیه مطرح می‌شود که عمدتا به شکل منفی هم هست. بازتاب این صحبت‌ها علیه یکدیگر که از سوی مدیران و سرمربیان هر دو تیم‌ عنوان می‌شود، در فضای مجازی است که عمدتا افرادی که عضو این شبکه‌های اجتماعی هستند افراد کم سن و سال و عمدتا جوان هستند، اسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌زنند. »

اگر تماشاگران حضور داشتند شاهد اتفاقات بد خواهیم بود

وی اظهار کرد: « مسئولانی که خویشتن‌دار نیستند و با صحبت علیه یکدیگر و صدور بیانیه آینده خوبی برای فوتبال رقم نمی‌زنند. نکته جالب اینکه من شنیدم فرهاد مجیدی بازیکنانش را ممنوع‌المصاحبه کرده است در صورتی که بازیکنان در به وجود آمدن این حواشی هیچ نقشی نداشتند؛ آنها می‌توانند به لحاظ فنی صحبت کنند و حتی برای بازیکنان حریف کری بخوانند؛ اتفاقی که در همه جای دنیا شاهد آن هستیم. آن چیزی که زیبنده و در شان فوتبال ما نیست کل‌کل مدیران باشگاه‌ها و صحبت سرمربیان علیه یکدیگر است. این مسائل ریشه‌ای است و نمی‌توان با جریمه و تنبیه مشکلی را برطرف کرد؛ هر چند که لزوم آن بسیار ضروری است اما آرای کمیته انضباطی در دربی گذشته هم دیدیم. اگر در این بازی تماشاگران حضور داشتند با این حواشی از سوی باشگاه‌ها قطعا شاهد اتفاقات ناگوار در این بازی با حضور تماشاگران خواهیم بود. »

همه تیم‌ها نسبت به پرسپولیس هجمه دارند

سرپرست تیم نونهالان پرسپولیس همچنین در واکنش به اعتراض یحیی گل‌محمدی که پخش شبکه ورزش را برای دیدار پرسپولیس در نظر گرفته‌اند، گفت: « وقتی حق پخش تلویزیونی به فوتبال داده نمی‌شود پس به یک مربی هم نمی‌توانند راجع به اینکه صحبت کند یا نکند دستور بدهند.متاسفانه چندین سال است که همه هجمه‌‌ها به سمت پرسپولیس است و حتی اگر مربیان دیگر بخواهند در مورد عملکرد تیم خود صحبت کنند ابتدا راجع به پرسپولیس حرف می‌زنند و حتی اگر تمایل نداشته باشند که نام پرسپولیس را به زبان بیاورند به نحوی در لفافه این تیم را مورد هجمه قرار می‌دهند.بنابراین وقتی چنین هجمه‌ای علیه پرسپولیس چندسال است که وجود دارد نباید توقع داشته باشند که باشگاه یا یحیی گل‌محمدی تعامل داشته باشند. ما از تمامی این اتفاقات حمایت می‌کنیم و آنها را قبول داریم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار