سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد:

فلسفه وجودی نماز یاد خداست

بجنورد (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش و پرورش استان اظهار کرد خداوند تبارک و تعالی نیازی به نمازخواندن انسان‌ها ندارد و به واسطه اقامه این فریضه الهی، یاد خدا در هر لحظه و مکانی برای خود افراد زنده نگه داشته می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه وجودی نماز یاد خداست

در این جلسه ابوالقاسم اکبری گفت: نماز وسیله تقرب به خداوند است و مقصود سند تحول بنیادین هم همین است و از اولویت های اساسی بنده در اداره کل بحث اقمه نماز است. همچنان که باورها و اعتقادات مان اذعان دارند که اگر نماز شما مورد قبول الهی واقع شود بقیه اعمال شما نیز قبول می شود.
اکبری ادامه داد: نماز یقینا ما را از غفلت و سستی رها می کند و هر گاه نمازی قضا می‌شود، ذهن مان درگیر است و احساس آرامش نداریم، ولی زمانی که در اول وقت نماز را بجا می آوریم علاوه بر آرامش جسمی به آرامش روحی هم می رسیم.
وی تاکید کرد: نماز مکمل فضائل اخلاقی است و خودبینی و غرور را از انسان دور می کند و وقتی به نماز می ایستیم، به خدایی سجده می کنیم که بسیار عظیم است و خود را در برابر وی ضعیف و ناتوان می بینیم.
اکبری با اشاره به ساحت های تحول بنیادین گفت: اولین ساحت سند تحول بنیادین ساحت تربیت دینی، اعتقادی و اخلاقی است که اهمیت آن را نشان می دهد و قریب به اتفاق افرادی که نماز می خوانند باورهای قوی دارند و در کارهایشان موفق تر عمل می کنند و آرامش ذهنی و فکری دارند.
این مقام مسئول اضافه کرد: نماز عدالت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران را بدنبال دارد و هرکس که نماز می‌خواند، باور های قوی دارد که حتما در رفتار و برخوردش سعی کند عدالت اجتماعی را بیشتر مدنظر داشته باشد.
سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: نماز روح نظم و انضباط را به انسان می آموزد و پاکیزگی و طهارت را به دنبال دارد که طهارت برای جسم و روح تاثیرگذار است و نماز موجب تحرک جسمی می شود و باعث سلامت جسم و بدن می شود.
ابوالقاسم اکبری خاطرنشان کرد: نقش خانواده ها در این مورد بسیار مهم است و بنا داریم خانواده ها را در امر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز همراه کنیم و بنا داریم طرح هر هفته یک مسجد را که ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و عامل موضوع نیز باشیم را اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی با تاکید بر آموزش عملی نماز گفت: توصیه بنده برای انتصابات مدیران سال تحصیلی آینده این است که در کنار تعهد، تخصص،مدیریت ، سلامت مالی و... دو شاخص توانایی ارتباط با اولیا و اینکه مدیرآموزشگاه به چه میزان می تواند از این ظرفیت به نفع مدرسه استفاده کند و دوم اینکه به چه میزان به نماز اهتمام دارد و برنامه اش برای نماز مدرسه چیست را مدیران شهرستان ها در اولویت اصلی قرار دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش در رابطه با اقدامات صورت گرفته شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: بر اساس ساحت تربیت دینی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید در مسیر تقویت هویت دینی دانش آموزان گام برداریم که یکی از ارکان آن توجه و اقامه نماز در مدارس است.
محمد عقیقی در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان افزود: اگر دانش آموز در دوران مدرسه با نماز و معارف آن آشنا شوند با خداوند ارتباط قلبی پیدا می کند و برنامه ریزی در این راستا و اقامه نماز باعث رشد همه جانبه دانش آموزان می شود.
عقیقی یادآور شد: اگر دانش آموزان با معارف قرآنی آشنا و برای اقامه نماز ترغیب شوند، اقامه نماز موجب تعالی روح و تربیت آنان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار