رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

نگاه جامعه به‌ویژه جوانان را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهیم

اسلامشهر (پانا) - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اسلامشهر تاکید کرد یافتن شغل که در پی آن زمینه برای ازدواج و تشکیل خانواده جوان را فراهم می‌سازد امروز بیش از هر زمان دیگری به داشتن مهارت مرتبط است، بر این اساس باید نگاه جامعه بویژه جوانان را به سمت مهارت‌آموزی سوق داد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نگاه جامعه به‌ویژه جوانان را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهیم

در جریان بازدید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مراکز فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران اسلامشهر، حسین حبیبی سرپرست فرمانداری اسلامشهر، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان که در دفتر مجمع نمایندگان شهرستان اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر از ظرفیت‌ها، امکانات و استعدادهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش صنعت و تولید برخوردار است.

وی به تلاش‌های صورت گرفته جهت ایجاد اشتغال در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید در سال جاری با این حال انتظار مردم جهت ایجاد اشتغال بویژه برای جوانان پاسخ داده نشده و باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری اسلامشهر با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های مختلف به جوانان جهت اشتغال در واحدهای گوناگون تولیدی، صنعتی و صنفی افزود: با توجه به فعالیت کارخانجات و کارگاه‌های کوچک و بزرگ در سطح شهرستان جوانان در صورت داشتن مهارت با سهولت بیشتری جذب بازار کار خواهند شد و در این زمینه مراکز فنی و حرفه‌ای اسلامشهر نقش بارزی در ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی بر عهده دارند.

سپس مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران اسلامشهر نیازمند بروز رسانی تجهیزات و ماشین آلات و بازسازی برخی فضاهای آموزشی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تأمین نیروی انسانی مجرب و مربیان آموزشی زبده برای این دو مرکز و اهمیت مهارت‌آموزی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، اجرای طرح های سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه از شهرستان اسلامشهر آغاز شود.

در بخش دیگری از این جلسه، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در سخنانی تصریح کرد: مهارت‌آموزی و آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ما مغفول مانده و برخی خانواده‌ها به مدرک گرایی گرایش بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه می‌بایست نگاه جامعه بویژه جوانان را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهیم، بیان کرد: یافتن شغل که در پی آن زمینه برای ازدواج و تشکیل خانواده جوان را فراهم می‌سازد امروز بیش از هر زمان دیگری به داشتن مهارت مرتبط است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید با هم افزایی بیشتر، برنامه‌ریزی دقیق، تأمین تجهیزات، تبلیغات و اطلاع رسانی و... جوانان را به کسب مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه آینده مشاغل و مشاغل آینده به نوع نگاه ما به مهارت‌آموزی بستگی دارد، تصریح کرد: تغییرات قابل توجهی در شیوه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، جذب و انتخاب مربیان و... ایجاد خواهد شد و 70 درصد آموزش‌ها در محیط واقعی کار و 30 درصد در مراکز آموزشی ارائه خواهد شد.

گفتنی است، غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همراهی جواد روانبخش مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با حضور در شهرستان اسلامشهر از مراکز فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران اسلامشهر از کارگاه‌های مختلف این مراکز از جمله صنعت ساختمان، تراشکاری، برق صنعتی، برنامه نویسی، صنایع دستی و چرم بازدید کردند و ضمن گفتگو با مدیران این دو مرکز، وضعیت تجهیزات و امکانات و همچنین مهمترین مسائل و مشکلات این مراکز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار