مجلس دانش‌آموزی، تمرین مفهوم دموکراسی برای دانش‌آموزان است

رودهن(پانا)- معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش رودهن، برگزاری انتخابات و حضور در مجلس دانش‌آموزی را تمرین مفهوم دموکراسی برای دانش‌آموزان و حضور موثر و کارآمدشان در آینده معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، تمرین مفهوم  دموکراسی برای دانش‌آموزان است

سیداحمد الهی‌نیا، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش رودهن اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری انتخابات دانش‌آموزی، توسعه همیاری در امور آموزشی و پرورشی مدرسه و زمینه سازی رشد مهارتهای فردی و اجتماعی برای دانش‌آموزان است.

الهی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ و عظیم انقلاب اسلامی ایران این است که تاریخ کشورمان نظام پادشاهی و سلطنتی و موروثی بود که به برکت انقلاب اسلامی ایران، آحاد ملت می‌توانند در سرنوشت سیاسی کشور نقش داشته باشند و در انتخابات مختلف شرکت کنند. مدارس و مجلس دانش‌آموزی هم به عنوان‌ یک‌ جایگاه کوچک‌تر جزئی از همین‌ نظام است که روز به روز در حال پیشرفت و کارایی بیشتر در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نیز در انتخابات شرکت می‌کنند تا بتوانند در مدرسه تمرین جامعه‌پذیری و مشارکت اجتماعی داشته باشند و از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان به عنوان یک نیروی انسانی در اجرای بهتر برنامه‌های درسی استفاده و روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت دانش‌آموزان زیاد شود، همچنین تمرین کار گروهی داشته باشند و آماده ایجاد سازمان‌های کارآفرین در آینده شوند.

الهی‌نیا گفت: همچنین کاهش فاصله‌ای بین مسئولین و دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد و در تصمیم گیری‌ها آموزشی و تربیتی می‌توان‌ این دانش‌آموزان را وارد صحنه کرد تا‌ رای و نظر آن‌ها هم اعمال شود. امیدواریم تا برنامه‌ریزی انتخابات مجلس‌ دانش‌آموزی به خوبی پیش برود و با توجه به این‌که سال گذشته رئیس مجلس دانش‌آموزی استان از منطقه رودهن بود، امسال هم دانش‌آموزان منتخب رودهن بتوانند به مجلس دانش‌آموزی استان راه پیدا کرده و ایفای نقش موثر داشته باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار