گرامیداشت شهدای دانش‌آموز بمباران سال 65 در زنجان

زنجان (پانا) - محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» به مناسبت گرامیداشت شهدای دانش‌آموز بمباران کوچه بینش که در پی انتقام دشمن از غواصان دریادل خط‌شکن در کر بلای 4 و 5 در سال 65 اتفاق افتاده بود، با حضور دانش‌آموزان و شاهدان آن واقعه در مدرسه شهید موحد زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت شهدای دانش‌آموز بمباران سال 65 در زنجان

روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه 1400؛ در محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدرسه نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش برگزار شد، شاهدان واقعه در حضور دانش‌آموزان مدرسه موحد به بیان خاطرات غم‌انگیز و بغض‌آلود خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ پرداختند.

کامران افصحی، مهدی یعقوبی، ناصر مسلمی و مرضیه صباغی از دانش‌آموزان سال 65 در این مراسم از خاطرات و حال و روز دوستان و همکلاسی‌های خود که در بمباران آن روز مجروح شده و یا به شهادت رسیده بودند، گفتند.

کامران افصحی، دانش‌آموز سالهای گذشته و استاد دانشگاه در این سالها با یادآوری خاطراتش از لحظه بمباران که در کسری از ثانیه اتفاق افتاده بود به دانش‌آموزان حاضر در سالن یادآور شد قدر لحظاتی که می‌توانید با آرامش در مدرسه حضور داشته باشید را بدانید، چرا که برای امنیت این روزها و امکاناتی که در اختیار دارید هزینه‎‌های گزافی به قیمت ارزش خون فرزندان بسیاری از خانواده‌ها صرف شده است.

عصمت صدرمحمدی مدیر اسبق مدرسه نواب صفوی (میثاق) کنونی با خوانش شعری که در وصف اوضاع و احوال آن روزها سروده‌ بود حال و هوای حاضرین در محفل خاطره‌گویی را دگرگون کرد.

مهدی یعقوبی از فعالان عرصه سینما، با گریزی به تاکتیک‌ها و اتفاقاتی که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس روی داده بود، با اشاره به حفظ و ارج نهادن به ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ‌نویسی ایران اسلامی از شهریور سال 1359 و از صفر بایستی آغاز شود، گفت: هر یک از عزیزانی که به مقام شهادت نایل آمدند دارای دید و شخصیتی متفاوت بودند و این تفاوت پاک و منزه بودن بایستی از نسل جوانان گذشته که به نسل امروزی انتقال یابد.

بخش پایانی مراسم محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام»، به رونمایی نماهنگ «پرواز فرشته‌ها» و سپس اجرا توسط گروه سرود عاشقان ولایت اختصاص داشت که با حضور مسئول استانی و فعالان فرهنگی هنری استان از این نماهنگ بعنوان یکی دیگر از تولیدات حوزه هنری زنجان با مضمون بمباران کوچه بینش رونمایی به عمل آمد. شعر این نماهنگ از شاعر ملی و آئینی استان استاد ولی‌الله کلامی زنجانی بود که چند روز پس از بمباران مدارس کوچه بینش در سال 1365 سرود شده بودند.

پس از مستند کوتاه «بچه‌های کوچه بینش» که در سال گذشته تولید و رونمایی شد و کتاب خاطرات دانش‌آموزان مدرسه بینش که در مرحله کارشناسی است، نماهنگ «پرواز فرشته‌ها» سومین اثر تولید شده در حوزه هنری زنجان با موضوع بمباران مدارس کوچه بینش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار