صادرات ۱۰ هزار تنی محصول کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌ شرقی از صادرات ۱۰ هزار تنی محصول کشاورزی از این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۱۰ هزار تنی محصول کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

بشیر جعفری در نشست تشکل‌های بخش کشاورزی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی بخش کشاورزی را در تنگنا قرار داده است افزود: هرگاه مشکلی در بازار این محصولات پیش آمده، صندوق برای تنظیم بازار وارد شده و با صدور مازاد محصولات به کشور‌های همسایه قیمت را تعدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این موضوع در ارتباط با توزیع شکر و نهاده‌های دامی نیز صورت پذیرفته است ادامه داد: در حال حاضر برای ورود به موضوع نهاده‌های دامی، سرمایه صندوق بسیار اندک است و بانک خصوصی این بخش نیز که بانک کشاورزی است، توان همراهی و یاری صندوق را در این زمینه ندارد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس، وزارت خانه و سازمانها و تشکل‌ها به طور کلی در مورد لزوم دریافت خط اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی توافق دارند اما متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده است.

جعفری افزود: در صورت دریافت این خط اعتباری به یقین امکان وارد کردن نهاده‌های مورد نیاز استان به طور کامل وجود خواهد داشت و در توزیع این نهاده‌ها نیز مشکلی وجود نخواهد داشت و تمام تشکل‌های سهامدار صندوق به راحتی خواهند توانست نهاده مورد نیاز خود را از صندوق دریافت کنند.

وی گفت: صندوق حمایت از بخش کشاورزی حدود ۱۵ سال قبل در آذربایجان شرقی شکل گرفته که ۵۱ درصد آن غیر دولتی و حدود ۲۵۰ تشکل سهامدار آن است که صنایع جنبی و مکانیزاسیون و همه فعالان بخش کشاورزی دارای تشکل را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار