در گفت‌وگو با پانا؛

منتظری: کمیسیون فرهنگی مجلس در شکایات سینمایی وظیفه نظارتی دارد

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون در شکایات سینمایی وظیفه نظارتی دارد، بیان کرد شاخص نظارت، معیارهایی است که برای تولید یک اثر و انجام یک فعالیت تعریف شده است و همه آنها را خود دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
منتظری: کمیسیون فرهنگی مجلس در شکایات سینمایی وظیفه نظارتی دارد

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره بودجه فرهنگی و هنری در سال 1401 و همچنین افزایش این بودجه برای پیشکسوتان هنر بیان کرد: «بودجه عمومی، بخشی دارد با عنوان بخش فرهنگ که تمامی فعایت‌های مرتبط با حوزه فرهنگی ذیل این عنوان جای می‌گیرد. بر اساس بررسی‌هایی که ما داشتیم، سهم فرهنگ از بودجه عمومی کمتر از 2 درصد است و این باید تقویت شود؛ لذا در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد این بودجه را در بخش‌های مختلف ارتقا دهیم.»

وی با تاکید بر اینکه صندوق حمایت از هنرمندان در اولویت ما است، اظهار کرد: «بعد از تصویب کلیات بودجه، بودجه بخش‌های سینما، تئاتر، تجسمی و .. بررسی و تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد تقویت شود.»

منتظری درباره ملاحظات موجود در سینما و برخی مواردی که منجر به برخی شکایات سازمان سینمایی یا صاحبان آثار می‌شود، گفت: «وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس در این گونه موارد، وظیفه نظارتی است؛ شاخص نظارت، معیارهایی است که برای تولید یک اثر و انجام یک فعالیت تعریف شده است و همه آنها را خود دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌کنند. وظیفه ما در کمیسیون فرهنگی این است که ببینیم، برابر ضوابطی که مطرح شده، این کارها انجام می‌شود یا خیر؛ آیا تولیدکننده اثرش را مطابق آن معیارها تولید کرده است یا خیر. همچنین تا زمانی که شکایتی صورت نگیرد و تقاضایی از ما نشود، شخصا ورود پیدا نمی‌کنیم. اما زمانی که گزارشی دریافت کنیم، وظیفه داریم ورود پیدا کنیم و با طرفین قضیه گفتگوی سازنده کنیم تا حق کسی تضییع نشود.»

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: «در واقع ما در مجلس کمیسیونی با عنوان «کمیسیون اصل نود» داریم که کارش رسیدگی به شکایات قوای سه گانه است و بر اساس وظیفه نظارتی خودش عمل می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار