جشن تکلیف، یک هدیه ناب و خالص از طرف خداوند است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه دانش آموزان مکلف به مقام والای گفت و گو با خداوند در پنج نوبت از شبانه‌روز می‌رسند، جشن تکلیف را یک هدیه ناب و خالص از طرف خداوند دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف، یک هدیه ناب و خالص از طرف خداوند است

جشن تکلیف، جشن انسانیت، بزرگ شدن و جشن نگاه ویژه خداوند، در سالروز ولادت بانوی آب و آینه حضرت فاطمه زهرا (س) در آستان مقدس امامزاده حسن منطقه۱۷ با حضور دانش آموزان مکلف دبستان حضرت معصومه (س) با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی شهر تهران، مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، امیر حمزه گل محمدی؛ ریاست آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، اکبر مقدم؛ فرمانده پایگاهمنطقه، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره عترت و نماز، مسعود زحمتکش؛ مسئول اقامه نماز، طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه17در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) منطقه17 برگزار شد.
نقوی در این مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (ص) و جشن بندگی و تکلیف به دانش آموزان،گفت: امروز که به سن تکلیف شرعی رسیده اید، یک هدیه ناب، خالص و درجه یک از جانب خداوند به شما رسیده است در واقع شما به مقام والای گفت و گو با خداوند در پنج نوبت از شبانه روز رسیده اید و این مقام و جایگاه مخصوص شماست و از آن لذت ببرید؛ به راحتی این جایگاه را از دست ندهید و همیشه با خداوند گفت و گو کنید.
وی افزود: مدارس و آموزش و پرورش در راستای اجرای جشن تکلیف همه ساله برنامه‌های خوب و منسجمی را در مدارس، امامزادگان، گلزار شهدا انجام می‌دهند و در جریان این امر مهم دینی، می‌توان با فرایندی مطلوب مفاهیم متنوع دینی از قبیل عفاف و حجاب را بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم به اولیاء و دانش‌آموزان انتقال داد.
نقوی در ادامه در رابطه با بایدها و نبایدهایی که دانش آموزان باید در این سن مورد توجه قرار دهند توضیحاتی ارائه کرد و به اهمیت جایگاه حجاب و عفاف برای دختران مطالبی را بیان کرد.
در این مراسم مهدی نیکبخت؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه 17،ضمن اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خطاب به دانش آموزان و اولیاء شرکت کننده در این مراسم که این روز خوب را به عنوان روز جشن تکلیف و جشن بندگی نام گذاری شده تبریک گفت.
مهدی نیکبخت گفت: کسانی که به سن تکلیف می رسند مهمان ویژه و دوست داشتنی خداوند می شوند و نزد خدا جایگاه بالاتری خواهند یافت، بنابراین برای آنها جشن تکلیف گرفته می شود.
وی افزود: جشن تکلیف، جشن انسانیت، بزرگ شدن و جشن نگاه ویژه خداوند است که امیدواریم طلیعه ای برای یک زندگی پر خیر و برکت باشد.
وی ادامه داد: تلاش کنیم مفاهیم مقدس و بلند انسانی همچون مادر، خانواده، لطافت و محبت دختر و غیره که در طول تاریخ، هویت و اعتقادات خود به آن افتخار می‌کنیم را از ما نگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار