هادی زمانی نژاد:

مخاطب شناسی، گام اول مربیان توانمند است

تهران (پانا) - رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهر تهران در همایش توانمندسازی آموزگاران مدارس غیردولتی، شناخت دقیق مربی را از توانمندی‌های خود و آگاهی کامل از نیازهای دانش‌آموزان؛ لازمه تربیت موثر دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مخاطب شناسی، گام اول مربیان توانمند است

در راستای سلسله کارگاه‌های آموزشی معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین، توانمندسازی تمامی عوامل تربیت در مدارس، همایش آموزگاران مدارس غیردولتی با حضور هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، مهدی بزم‌آرا؛ کارشناس امور تربیتی، طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، صغری عطاردی؛ کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی و مریم فلاحتی کارشناس مشاوره منطقه ۱۷ برگزار شد.

یکی از اهداف این همایش ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی مدیران، معلمان همچنین فراهم آوردن ساز و کارهای اجرایی برای مشارکت فعال و موثر آنها در برنامه های تربیتی و فعالیت‌های پرورشی مدارس است.

هادی زمانی نژاد ضمن قدردانی از اهتمام آموزگاران مدارس غیردولتی به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان و مشارکت حداکثری آنها در این جلسه گفت: امر تربیت آنقدر مهم و پیچیده و اثربخش است که امام سجاد می فرمایند: خدایا مرا در تربیت فرزندانم یاری فرما.

وی تاکید کرد: شروع تربیت، با ارتباط گیری صحیح با مخاطبان است که یک مربی باید در ابتدا سعی در مسلط کردن خود به اصول و فنون و مهارت های برقراری ارتباط با آنها کند. مربی هر چقدر آگاه تر باشد، می تواند با توجه به تفاوت‌های فردی مخاطبان خود از روش‌های متفاوتی بهره مند شوند.

زمانی نژاد در ادامه گفت: در گام بعدی مربی باید به خصوصیات و نیازهای واقعی مخاطبان، البته متناسب با سن و جنس، شناخت کامل و جامع داشته باشد تا بتواند راهکارهای مناسبی برای رفع نیازمندی‌های آنها بردارد.

در ادامه جلسه مریم فلاحتی در رابطه با فوریت های روانی اجتماعی و قانون حمایت از حقوق نوجوانان و اطفال مطالبی را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار