در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران دارالقرآن‌الکریم بیان شد:

با نهادینه‌شدن معروف‌ها، منکرها از میان می‌رود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اگر معروف‌های دین مطابق با سن دانش‌آموزان به آن‌ها منتقل شود، با نهادینه‌شدن معروف‌ها، منکرها از میان می‌رود، بر تولید محتواهای غنی و متناسب با امروز بچه‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
با نهادینه‌شدن معروف‌ها، منکرها از میان می‌رود

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که در مسیر حفظ قرآن، عترت و نماز جانشان را فدا کردند گفت: باید در مسیر حفظ و حراست از قرآن و اسلام باشیم و در این راه از شهدا کمک بگیریم.

وی خطاب به مدیران دارالقرآن‌ها گفت: بالاترین، والاترین و مهم‌ترین مسئولیت را شما دارید که کارتان انتشار سخنان خداست.

نقوی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون در دورانی قرار گرفتیم که دشمن از پشت سر و از طریق رسانه و فضای مجازی سعی در حذف کردن زیباترین کلام که کلام خداست از دل و زندگی مردم دارد و کار شما حفظ و حراست از آن است و همه فعالیت‌های شما اثر معنوی بزرگی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران راه در امان ماندن نوجوانان و جوانان از گزند روزگار را پیوند با کلام وحی دانست و افزود: انتشار مفاهیم و درک قرآنی در میان دانش‌آموزان و در نتیجه در جامعه مسئولیت ارزشمندی است که به عهده شماست و هم اکنون باید دستاوردهای اسلام و انقلاب و خون‌های پاک ریخته شده را به شیوه ساده و روان برای نوجوانان تبیین کرد.

وی ضمن تاکید بر تأثیر محیط دارالقرآن‌ها تصریح کرد: فضای دارالقرآن‌ها و حسن خلق عوامل تربیتی آن عامل موثری در جذب و تربیت کودکان و نوجوانان و زمینه مناسبی برای قرار گرفتن در مسیر حفظ قرآن است.

نقوی در ادامه دارالقرآنی را موفق دانست که در کنار دانش‌آموز برای خانواده‌ها نیز برنامه‌های مطلوبی در جهت تربیت قرآنی داشته باشد و از مدیران خواست تا با فرستادن نمایندگانی در مدارس این امر را تسهیل کنند.

وی در پایان با اشاره به خیرات کثیر معنوی فعالیت قرآنی گفت: اکنون نهاد دارالقرآن در ٢٢ سالگی و در اوج جوانی است و می‌بایست محتواهای غنی و متناسب با امروز بچه‌ها را تولید کنید و فضای مجازی باید مملو از آیات و مفاهیم قرآنی باشد و اگر معروف‌های دین را مطابق با سن دانش‌آموزان به آن‌ها منتقل کنیم؛ با نهادینه شدن معروف‌ها منکرها از میان می‌رود. شما زمینه‌ساز جامعه‌ای پر از نیکی و خیر و عمل به احکام هستید و جامعه باید قدردان زحمات شما باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار