مادران خانه‌دار و مشغله‌هایی که دارند

ملارد(پانا )- برخی فکر می‌کنند یک مادر خانه‌دار در رفاه و آسایش کامل زندگی می‌کند و هیچ غم و غصه‌ای ندارد، نه رئیسی دارد و نه شغلی و هیچ استرسی هم برای انجام کارهایش ندارد، در حالیکه واقعیت این است که خانه دار بودن یا شاغل بودن هر کدام استر‌س‌های مربوط به خود را دارند و زنان خانه‌دار هم مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده دارند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مادران خانه‌دار و مشغله‌هایی که دارند

مادران پرچمدار تربیت فرزندان صالح هستند. دغدغه اصلی تمام مادران، تربیت فرزندانی با اخلاق و رفتار صالح است که برای تحقق این امر شبانه‌روز در تلاش هستند. به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) که روز مادر نامگذاری شده است از چند مادر خانه‌دار پیرامون امور در خانه و خانواده جویا شدیم.

زهرا عبدالملکی مادر خانه‌دار ۴٨ ساله‌ای است که درباره اینکه روز خود را معمولا با چه کارهایی می‌گذراند، گفت: معمولاً به کارهای خانه و رسیدگی به تحصیل فرزندانم‌ مشغول هستم و گاهی به همسرم در کارهایش کمک می‌کنم.

او درباره ملاک مهم ارزیابی فرزندانش خاطر نشان کرد: از نظر من، فرزندی که تربیت می‌کنم در ابتدا باید اخلاق و رفتار صالحی در جامعه داشته باشد و در کنار اخلاق و رفتار باید تلاش لازم را برای تحصیلات خود بکنند.

مریم رمضانی هم با ٣۴ سال سن، مادر دو فرزند است که در مورد همین موضوع افزود: ویژگی اصلی که در بزرگ کردن فرزندانم برایم از اهمیت زیادی برخوردار است، اخلاق و رفتار شایسته است؛چون به نظر من، انسان زمانی کامل است که اخلاق و رفتار شایسته داشته باشد.

او همچنین درباره کمک اقتصادی به خانواده، همراه با خانه‌دار بودن گفت: همسرم رستوران دارد و من برای کمتر شدن هزینه‌ها، در پخت غذا کمک می‌کنم و همین طور سعی می‌کنم از خرج‌های غیر ضروری خورداری کنم.

زری صادقی ٣٨ ساله هم اظهار کرد: به صورت مستقیم خیر، اما در مواردی که مشکلات و معضلاتی در اقتصاد خانواده پیش بیاید، همراه و کمک حال خانواده هستم.

خبرنگار دانش‌آموز: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار