مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

شیراز(پانا)- به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، آنچه که در دوران کرونا و پسا کرونا در اولویت است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و به همین منظور اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد. ولی شرایط آموزش حضوری فراهم است و توصیه می‌شود برای جلوگیری از افت تحصیلی و تبعات ناشی از استفاده مکرر از گوشی تلفن همراه و فضای مجازی دانش‌آموزان به محیط مدرسه بازگردند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

محمد خلیل عسکری در گفت‌وگو با پانا افزود: نزدیک به دو سال است که کل جهان با بیماری کرونا درگیر است و از نظر آموزش نیز فضای مجازی توانسته است در کنار اراده معلمان و همراهی خانواده‌ها به ما کمک کند تا چرخه‌ آموزش متوقف نشود، اما در عین حال این تغییر رویه موجب افت تحصیلی نیز در بین دانش‌آموزان شده است و با توجه به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان دُز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و شرایط بیماری نسبتا پایدار شده است؛ دانش‌آموزان می‌توانند به کلاس‌های حضوری برگردند و آموزش حضوری از سر گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس دو اصل را در نظر داریم گفت: یکی از این اصول رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگری تهویه مناسب کلاس‌ها است که هر دو این موارد در مدارس ملزم به اجرا هستند تا به صورت تدریجی برای بازگشایی کامل مدارس و آموزش حضوری آماده شویم.
بر اساس نظرسنجی پانا از دانش‌آموزان، درصد بالایی از محصلان علاقه‌مند به برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری هستند، اما در عین حال شاهد مقاومت‌هایی از سوی تعداد محدودی از خانواده‌ها در مقابل حضوری شدن مدارس نیز هستیم و مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در همین راستا خطاب به خانواده‌ها گفت: اکنون شرایط برای آموزش‌های حضوری فراهم شده و به خانواده‌ها نیز این اطمینان خاطر را می‌دهیم که بدون نگرانی از سلامتی فرزندانشان، آن‌ها را به مدرسه بفرستند.

عسکری با اشاره به اینکه مدرسه محوری از اولویت‌های وزیر آموزش و پرورش است، ادامه داد: در حالیکه اکثریت مدارس مجوز بازگشایی را از ادارات آموزش و پرورش استان فارس کسب کرده‌اند و آمادگی حضور دانش‌آموزان در مدارس را دارند،اما تصمیم قطعی در خصوص برگزاری حضوری کلاس درس بر عهده مدرسه و تصمیم شورای مدرسه گذاشته شده است.

وی در پاسخ به اینکه کمبودها و کاستی‌های آموزش مجازی و اُفت تحصیلی دانش‌آموزان چگونه جبران می‌شود و آیا برنامه‌ای برای تقویت بنیه علمی دانش‌‌آموزان دارند، اضافه کرد: در قدم اول باید نحوه آموزش تغییر کند و فرایند آموزش از حالت مجازی به حضوری تغییر پیدا‌ کند تا پس از آن با هم‌اندیشی مدارس و اولیا در مورد نحوه جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و این خلاء جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه حضوری شدن کلاس‌ها به منزله پایان استفاده از فضای مجازی برای آموزش نیست، گفت: به همین منظور اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه نداریم ولی شرایط آموزش حضوری فراهم است و توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از اُفت بیشتر تحصیلی و تبعات ناشی از استفاده مکرر از گوشی تلفن همراه و فضای مجازی دانش‌آموزان به محیط مدرسه بازگردند.
وی در خصوص فعالیت سرویس مدارس و ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سرویس گفت: کارگروه ماده 18 برنامه‌ریزی‌ها برای فعالیت سرویس مدارس را دنبال می‌کند و مبنا در سرویس مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا و تعداد سرنشینان خودرو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار