بانشی: تشکل‌های دانش‌آموزی فرصتی برای آموزش و ترویج مطالبه‌گری در دانش‌آموزان است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت تشکل‌های دانش‌آموزی فرصتی برای آموزش و ترویج مطالبه‌گری در دانش‌آموزان است و بر همین اساس برای داشتن جامعه‌ای پویا و سالم باید این تشکل‌ها تقویت شود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: تشکل‌های دانش‌آموزی فرصتی برای آموزش و ترویج مطالبه‌گری در دانش‌آموزان است

جهانبخش بانشی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌‌های دانش‌آموزی که به مناسبت آغاز چهل و سومین دهه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم‌اکنون در باشگاه فرهنگیان شیراز در حال برگزاری است، گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای گفت‌وگو و نشست‌ با نوجوانانی است که گذشته را مرور کرده‌اند و مطالعه کرده‌اند و با جوانان و نوجوانانی را که آن رویداد بی‌نظیر و بی‌مانند را در تاریخ به وجود آوردند آشنا شده‌اند و آماده می‌شوند تا گام‌های بعدی را مصمم‌تر در مسیر پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی بردارند.
وی با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: در سال ۹۷ رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را برای همه کسانی که به دنبال عزت و شکوفایی روز افزون ملت ایران هستند و به دنبال برداشتن گام‌های دقیق‌تر و بی نقص‌تر در مسیر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی هستند، بیان کردند.
بانشی افزود: روزهای گذشته ایران اسلامی، به خوبی در بیانیه گام دوم انقلاب، ترسیم شده است و این بیانیه شرایط و امکانات آن زمان را که با تکیه به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب به پیروزی رسید را گوشزد می‌کند و در ادامه مسیر به دشمنی‌های استکبار با نظام جمهوری اسلامی اشاره می‌کند.
وی اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب پس از اشاره به دشمنی‌ها فهرست ناجوانمردانگی‌هایی که دنیا در برابر انقلاب اسلامی ایران برای از بین بردن عزت و استقلال کشور داشته است را یادآور می‌شود و به تلاش‌های مجاهدین را که موجب حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی شده‌است، اشاره می‌کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: عزت ایران اسلامی مدیون شهدایی است که با مقاومت خود موجب پیروزی و سربلندی کشور در مقابل نظام استکبار شدند.
بانشی در ادامه به راهکارهایی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اشاره کرده‌اند، پرداخت و افزود: رهبر معظم انقلاب ما را به خودسازی توصیه می‌کنند و پس از آن جامعه‌سازی که باید منطبق با مکتب متعالی اسلام و آنچه که در انقلاب تبیین شده است را برای رسیدن به تمدنی پویا ترسیم می‌کنند.
وی ادامه داد: محور بیانیه گام دوم انقلاب جوانان با اراده با تاکید بر شعار "ما می‌توانیم" است؛ باید ایمان و باور داشته باشیم که ما قادریم هر بدخواه و دشمنی را به زانو درآوریم و این رویکرد باید در بین جامعه نهادینه شود.

بانشی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب در ۷ بند مهم و اساسی ما را به دیانت و معنویت، علم و دانش و سبک زندگی اسلامی توصیه می‌کند، از دانش‌آموزان خواست تا به سبک زندگی اسلامی بدای رسیدن به تعالی توجه کنند و به دنبال کسب علم و دانش همراه با معنویت باشند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، و شور و نشاط حاکم در این تشکل‌ها گفت: پذیرای شنیدن طرح‌ها و پیشنهادهای شما دانش‌آموزان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز در ادامه با تاکید بر اینکه کل سیستم آموزش و پرورش بر حول محور دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان شکل گرفته است، شنیدن صدای دانش‌آموزان را ضروری دانست و افزود: اگر به سلایق و اندیشه دانش‌آموزان توجه نشود کل سیستم به بیراهه می‌رود.
امید اسماعیلی با اشاره به ویژگی‌های دانش‌آموزان گفت: در حالی‌که مسوولان درگیر سیستم اداری هستند، ایده‌پردازی، بی‌تعارف بودن و آشنا بودن به واقعیت‌های جامعه از خصوصیات بارز دانش‌آموزان است و این دانش‌آموزان به عنوان نماینده هر خانواده می‌توانند پلی بین مسولان و جامعه باشند.

وی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی ما نیازمند وحدت و همدلی هستیم و با هر سلیقه و دیدگاهی باید دست به دست هم دهیم و کشور را به سمت رشد و کمال پیش ببریم.
رئیس بسیج دانش‌آموزی فارس نیز در این دیدار با اشاره به تغییر چالش‌های جمهوری اسلامی در چهل سال گدشته که در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت ذکر شده است، گفت: چالش‌های جمهوری اسلامی ایران با نظام استکبار پس از انقلاب به مرور تغییر کرده است و به طور مثال اگر روزی چالش ما حضور سفارت رژیم صهیونیستی در کشور بود؛ امروز مسئله استکبار این است که ضریب نفوذ ما در بین رژیم صهیونیستی چقدر است و ما برای آنان چالش شده‌ایم.


عباس توانا افزود: اگر روزی ما به دنبال خرید تسلیحات از بیگاناگان بودیم و نظام استکبار مانع آن بود؛ امروز برخلاف گذشته نظام استکبار در حال پیشگیری از ورود سلاح‌های ایرانی به حیاط خلوت خود است.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه در آگاه‌سازی جامعه، از دانش‌آموزان خواست تا با ذهن آگاه و آشنا به مسائل در مسیر درس و علم که وظیفه و تکلیف آنان است گام بردارند.
در این نشست نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، شورای دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی به بیان طرح‌ها، پیشنهادها و چالش‌های پیش‌روی دانش‌آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار