بانشی: با اجرای متنوع و مطلوب برنامه‌های دهه فجر به دنبال بصیرت افزایی در دانش‌آموزان هستیم

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای متنوع و مطلوب برنامه های دهه فجر به دنبال بصیرت افزایی در دانش آموزان هستیم زیر این روزهای مبارک را یک فرصت تاریخی بی نظیر می دانیم.

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: با اجرای متنوع و مطلوب برنامه‌های دهه فجر به دنبال بصیرت افزایی در دانش‌آموزان هستیم

جهانبخش بانشی در نشست برخط با معاونان پرورشی و تربیتی بدنی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس گفت: این انقلاب با نگاه توحیدی و تکیه به درگاه خداوند متعال و رهبری و هدایت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و وحدت ملت، امت با یک‌دلی و یکپارچگی به ثمر رسید.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: توطئه‌های دشمنان تاکنون خنثی شده و بدخواهان نتوانستند به خواسته‌های شوم خود برسند ملت ما براساس این اصل راه ادامه دادند و وظیفه ما این است که همیشه حدت و یکپارچگی را حفظ نماییم و با رهبری و گوش سپردن به بیانات مقام عظمای ولایت و همدلی این انقلاب را حفظ نماییم.
بانشی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری فرمود :در این بیانیه به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در نظام تعلیم و تربیت و همچنین استفاده از قدرت جوانان و نوجوانان، استفاده از برنامه‌ها ، ابتکارات و خلاقیت‌های آن توجه ویژه‌ای می‌شود ،
وی افزود: ارتباط مستقیم بیانیه گام دوم انقلاب با آموزش و پرورش در زمینه‌های علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، سبک زندگی می توانیم در آموزش و پرورش برنامه داشته باشیم . تا دشمنان نتوانند آسیب بزنند و سبک ایرانی - اسلامی را حفظ نماییم .
جهانبخش بانشی عنوان کرد: اصولی که در مکتب حاج قاسم می آموزیم و به دانش آموزان منتقل کنیم می بایست در دهه فجر خود را نشان دهد .
وی گفت: مراسم دهه پرفروغ فجر باید بسیار باشکوه برگزار شود البته با اوج‌گیری کرونا سلامت دانش آموزی اولویت دارد و براساس ستاد ملی کرونا و پذیرش قانون با حفظ سلامتی دانش آموزان امور را پیش ببریم .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: این مراسم مدرسه محور می باشد و دانش آموزان باید مجری و مخاطب این برنامه‌ها می باشند .
وی گفت: در مدارس بنرهایی درباره انقلاب اسلامی و تبریک این دهه مبارک نصب گردد و مدارس به گونه ای شایسته تزیین شود.
رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این جلسه گفت: خروج دانش آموزان از مدارس تحت هر عنوان باید در سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش آموزی ثبت گردد و از طریق این سامانه مجوز و کد حرکت بگیرند .
هرمز جعفری افزود :تمامی برنامه ها و اردوها بدلیل کرونا تحت الشعاع قرار می گیرند و همگی تابع ستاد ملی کرونا هستیم.
رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی افزود : برای برگزاری اردوهای دانش آموزی علاوه بر ثبت این اردوها و بازدیدها در سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش آموزی توجه و مطالعه دستورالعمل برگزاری اردوهای دانش آموزی الزامی است و این دستورالعمل راه را برای ثبت و ایجاد اردوهای دانش آموزی و برگزاری آن تسهیل می نماید .
جعفری اعلام کرد : سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش آموزی از طرف وزارت ایجاد شده است و دسترسی از طریق فناوری استان برای کارشناسان ادارات ایجاد شده است .
وی گفت: توصیه این است که کتاب دستورالعمل اردوهای دانش آموزی دوباره برای مدیران مدارس ارسال گرددو نسبت به برگزاری دوره ضمن خدمت توجه خاص گردد و توصیه نمایید تا ابتدا این دستورالعمل با دقت بررسی و مطالعه گردد و براساس آن ، اردوها و بازدید های دانش آموزی در این سامانه ثبت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار