پاشایی: مجلس دانش‌آموزی یاریگر آموزش و پرورش در انجام درست، روان و به موقع کارهاست

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزی جدید، روش نظارتی جدیدی است، این مجلس را یاریگر آموزش و پرورش در انجام درست، روان و به موقع کارها خواند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: مجلس دانش‌آموزی یاریگر آموزش و پرورش در انجام درست، روان و به موقع کارهاست

جعفر پاشایی، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی و ستاد انتخابات مجلس دانش آموزی استان که در اتاق جلسه تالار معلم تشکیل شد با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فجر گفت: ماه و کلمه بهمن با حوزه تربیت آمیخته شده است. امیدواریم که روزی برسد نظام جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، به عنوان نماد کشوری توسعه یافته و پیشرو و پیشران در حوزه‌های مختلف و الگو و اسطوره برای سایر ملت‌های مسلمان و مستضعف باشد. در این صورت است که می توانیم آموزه های انقلاب اسلامی را به خوبی به نسل های دیگر و ملت های مستضعف انتقال دهیم.

وی افزود: منظور از حضور انقلاب در قانون اساسی، انتقال و تبادل فرهنگ و رساندن پیام ناب اسلام به کشورهای دیگر است. در بهمنی دیگر با ظهور امام زمان، ملت‌های مستضعف و زیر سلطه دنیا به سوی آزادی و آزادگی رهنمون خواهند شد.

پاشایی به اصل موضوع انتخابات که موضوع دانش آموزان و حضور آنها در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه آموزش و پرورش است اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت و ضرورت این موضوع بسیار مهم است. مخاطب اصلی ما دانش آموز است و باید با مشارکت دانش آموزان، میزان خطا را کم کرده و کار خوب انجام دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در شیوه جدید مجلس دانش آموزی، با تمرین و تکرار و رفع نقاط ضعف؛ باید آن‌را تقویت کرد. این انتخابات باید برابر با دستورالعمل ها و شرح وظایف درست انجام گیرد و نباید اعمال سلیقه در این انتخابات اتفاق بیفتد.

وی لازمه اجرای صحیح کار را همراه با صبر و هماهنگی در بازه زمانی مشخص عنوان کرد و افزود: سپردن مسئولیت به دانش آموزان مخصوصاً در سطوح پایین بسیار مهم است. نظارت بر اجرا باید انجام گیرد. دیدگاه ما همراهی، هماهنگی، همکاری، یکدلی یکرنگی است نه تقابل با دانش‌آموزان. این روش، روش نظارتی جدیدی است که انجام دادن آن از طرف دانش آموزان می‌تواند ما را در انجام درست، روان و به موقع کارهای یاری دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه این جلسه مجلس دانش آموزی را فرصتی در جهت تمرین دموکراسی، مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری عقلانی دانش‌آموزان خواند و گفت: دانش آموزان خیل عظیمی هستند و مطالبات خاصی دارند. باید فضاهایی فراهم شود تا قابلیت‌ها، توانمندی ها و توسعه درک اجتماعی آنان به نوعی به جامعه نشان داده شود .

طاهر علمی با اشاره به اینکه در سال های قبل نیز این مجلس تشکیل شده است ولی با آیین‌نامه جدید این مجلس و شوراها بیشتر از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد ادامه داد: این کار نیاز به جریان سازی و رسانه‌ای کردن دارد تا پیشنهادات دانش آموزان که با اطلاعات ناب کلاس های درس و مشکلات مدرسه همراه است، به گوش مسئولان آموزشی و پرورشی برسد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به چهار حق دانش آموزان در سند تحول بنیادین آمورش و پرورش گفت: از این حقوق می‌توان به حق توجه به علایق و استعدادهای فرهنگی، هنری و علمی دانش آموزان اشاره کرد که نشان دهنده این است که در مدارس انجمن ها باید توسط دانش‌آموزان شناسایی شوند.

عاشور اکرمی افزود: حق دیگر برخورداری از تربیت فنی و حرفه ای متناسب با نیاز جامعه است و سوم؛ حق دسترسی به فرصت‌های تربیتی است که تمام دانش آموزان باید از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی در پایان با اشاده به حق برخورداری از مصونیت و تعرضات جسمانی و روانی دانش آموزان گفت: همه این حقوق با ترویج فرهنگ مشارکت جویی، مشارکت پذیری، کار تیمی و گروهی، خلاقیت و نوآوری و پژوهش و تحقیق باید همراه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار