رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان:

جشنواره فرهنگی، هنری رسانه‌ای پرواز ققنوس آغاز شد

اصفهان (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان گفت جشنواره فرهنگی، هنری رسانه‌ای"پرواز ققنوس" امروز آغاز شد و همه دانش‌آموزان کلاس دهم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی، هنری رسانه‌ای پرواز ققنوس آغاز شد

حسین رجب‌پور، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان در خصوص جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای پرواز ققنوس اظهار کرد: سازمان بسیج دانش آموزی در قالب این حوزه در ۴ هزار واحد دانش‌آموزی در استان اصفهان در حال فعالیت است و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر بازدید داشته‌اند که مخاطب سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند و این برنامه تنها مختص دانش‌آموزان عضو بسیج و برخوردار از کارت عضویت این سازمان نیست، نگاه ما این است که همه دانش آموزان جامعه هدف بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: فعالیت‌های متفاوتی وجود دارد. بخشی فراگیر و بخشی تخصصی بوده و تعدادی از دانش آموزان عضو بسیج دانش‌آموزی هستند، برای نمونه حرکت فرهنگی راهیان نور یک برنامه و کار عمومی است که امسال توانستیم از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه مرحله اول این اردوها را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم. دانش آموزان دو روز تمام و هر روز در چهار مرحله آنلاین شده و از برنامه استفاده می‌کردند، قریب به ۴۰ هزار نفر از این برنامه به صورت آنلاین استفاده کردند و بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر نیز به صورت آنلاین از این برنامه بهره‌مند شدند.

رجب‌پور ادامه داد: در مرحله دوم که از روز جمعه اول بهمن‌ماه حرکت آن آغاز می‌شود ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در استان از این برنامه به صورت غیرحضوری استفاده می‌کنند و برنامه کاملاً به صورت حضوری انجام می‌شود، اما در فضای مجازی است. نیمی از جمعیت دانش‌آموزان متوسطه دوم در آبان‌ماه از این برنامه استفاده کردند و نیمی از این جمعیت از اول بهمن‌ماه از این برنامه استفاده می کنند، برنامه‌هایی هم خاص جامعه هدف و دانش آموزان بسیج دانش آموزی وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان اضافه کرد: هر سال در تابستان به صورت حضوری دوره‌های متمرکز با عنوان "طرح ولایت" را برای آموزش دانش‌آموزان متوسطه برگزار می‌کردیم که قرار است فرمانده واحد بسیج مدرسه خود باشند، در دو سال کرونا این امکان میسر نبود و در تابستان امسال با نظری که از خود دانش‌آموزان گرفتیم تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل این اعضا جمعیت به سه برابر افزایش پیدا کرد و توانستیم "لشکر سایبری ققنوس" را تشکیل دهیم که این اتفاق اولین رخداد تشکیلاتی سایبری در کشور بود تا دانش آموزان با سازماندهی دقیق لشکری بتوانند در این برنامه شرکت کنند. در حال حاضر یک تیم لشکری سایبری دختر و یک تیم لشگری سایبری پسر داریم که در موضوع‌های مختلف فرهنگی و کنشگری در حال فعالیت هستند و رونمایی جشنواره پرواز ققنوس در راستای همان برنامه است.

رجب‌پور ادامه داد: در جشنواره سایبری متوجه استعدادهای بسیار خوبی از دانش‌آموزان شدیم که این استعدادها نهفته بود و از آن بی‌خبر بودیم، تصمیم گرفتیم که با آماده کردن بستر مناسب امکان دیده شدن دانش‌آموزان را فراهم کنیم، باید نیاز دانش‌آموزان و نیاز مخاطب را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان تاکید کرد: یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان دیده شدن است و اینکه عده‌ای در فضای مجازی به دنبال جمع کردن فالوور و مخاطبان بیشتر هستند به همین علت است، اگر این بستر را فراهم کنیم که دانش‌آموزان بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند به طور یقین این اتفاق می‌تواند برای فضای فرهنگی کشور نیز مفید و استفاده لازم را در جهت‌های تربیتی داشته باشند.

وی گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای پرواز ققنوس نیز با همین هدف آغاز شد و تشکل‌های مختلفی هم در این زمینه سازمان بسیج دانش‌آموزی را همراهی کردند و امیدواریم بتوانیم گامی در جهت رشد و بالندگی استعدادهای دانش‌آموزان برداریم.

این جشنواره 29 دی ماه آغاز شد و همه دانش‌آموزان کلاس دهم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که به طور یقین آثار فاخری به این جشنواره می‌رسد. ضمن اینکه فراخوان آن در دهه فجر ارائه می‌شود که در چند مرحله داوری شده و نهایتاً در تیرماه ۱۴۰۱ جشنواره اصلی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار