کدام خوراکی ها عمرتان را کم می‌کند؟

تهران (پانا) - طول عمر انسان از یک بعد ریشه در سبک زندگی و تغذیه دارد ، علاوه بر تمام بخور نخورهایی که می دانید یکی از مواد غذایی برخلاف تمام باورها نسخه ی اصلی افزایش طول عمر انسان است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام خوراکی ها عمرتان را کم می‌کند؟

با اینکه این رقم در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما بسیار پایین تر است، اما به اعتقاد برخی محققان حتی می توان این رقم را افزایش نیز داد. به عنوان مثال «پروفسور سینتیا کنیون»، بیولوژیست دانشگاه ام آی تی، (که به عقیده بسیاری از دانشمندان، لایق دریافت جایزه نوبل است) با آزمایش های فراوان روی کرم های حلقوی، موش ها و میمون ها ثابت کرد که با تغییر در رژیم غذایی می توان طول عمر سالم را افزایش داد. حالا از همه اینها گذشته، معمای طول عمر چیست؟ متخصص طب سنتی در زمینه راهکارهای ساده افزایش طول عمر می گوید:مهم ترین عاملی که پیری انسان را تسریع می کند، مصرف شکر، غلات و کربوهیدرات های ساده است. جالب است بدانید که پروفسور سینتیا کنیون نیز با حذف شکر و غلات از رژیم غذایی کرم های حلقوی الگانس که از لحاظ ژنتیکی بسیار شبیه انسان هستند، طول عمر آنها را تا 6 برابر افزایش داد به طوری که تا پایان عمرشان مانند روز اول جوان باقی ماندند. ریاست محققان بخش اپیدمیولوژی دانشگاه هاروارد و متخصص قلب و عروق نیز بارها این مورد را بررسی و در ژورنال های معتبر علمی ثبت کرده است که مصرف زیاد شکر و غلات، عامل ابتلا به بیماری های دیابت، اعصاب و روان، سرطان و نقص سیستم ایمنی است.

برای طول عمر تخم مرغ بخورید

به گفته او، مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات ها منجر به از کنترل خارج شدن هورمون های انسولین و لپتین که هورمون کنترل کننده گرسنگی است، می شود، به طور خلاصه سبک زندگی سالم یعنی ورزش مستمر بی هوازی، محدود کردن مصرف کربوهیدرات های ساده، افزایش مصرف روغن های مفید اشباع شده مانند کره و روغن حیوانی و روغن زیتون و حذف روغن های مضر نباتی جامد، مایع، مارگارین از رژیم غذایی، افزایش مصرف غذاهای دریایی و تخم مرغ و گوشت ارگانیک، سبزیجات تازه، دانه های مغذی و حبوبات و تحت کنترل قرار دادن استرس. عموم یافته ها این موارد را از مهم ترین عوامل افزایش طول عمر سالم می دانند.
برای افزایش طول عمر سبک زندگی را باید تغییر دهیم!

سلامت جسم و سلامت روان هر دو تا اندازه زیادی در میزان طول عمر انسان تأثیر دارند، تغییر دادن سبک زندگی هر خانواده در بالابردن یا پایین آوردن طول عمر نقش عمده ای دارد. دکترزرین هنر در این زمینه توضیح می دهد:افزایش میزان مصرف غذاهای دریایی به علت بالا بودن میزان ید و اسید چرب امگا-3 حیوانی که حاوی DHA است از بیماری های کم کاری تیرویید، آلزایمر، افسردگی، زوال عقل و اختلال سیستم ایمنی جلوگیری کرده و بخصوص مورد نیاز زنان باردار در طول بارداری است.
همیشه هشدارهایی در زمینه مصرف تخم مرغ شنیده ایم، اما این متخصص طب سنتی حرف تازه ای می زند، به گفته او، مصرف تخم مرغ ارگانیک و زرده آن به علت دارا بودن انواع ویتامین های محلول در چربی و بخصوص کلسترول، لسیتین و پروتئین حیوانی، غذایی کامل است. بر خلاف عقیده بسیاری از مردم، مصرف زرده تخم مرغ، کلسترول مضر خون را افزایش نمی دهد بلکه میزان کلسترول مفید را بالا می برد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کبد چرب غیر الکلی را کاهش می دهد.
البته او بزرگترین قاتل طول عمر را استرس می داند و می گوید:عوامل بسیاری منجر به افزایش استرس در فرد می شود، آلودگی هوا، فلزات سنگین، مصرف دخانیات، شغل نامناسب و نداشتن برنامه تغذیه منظم و ورزش از مهم ترین عوامل ابتلا به استرس و افسردگی در جوامع امروز است. از این رو، داشتن هدف در زندگی، داشتن دوستان سالم و شاد، مدیتیشن، عبادت و یوگا از عوامل مؤثر کاهش استرس به شمار می آیند که این عوامل در کنار هم، در نهایت طول عمر را زیاد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار