در گفت‌وگوی پانا با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بررسی شد؛

نتیجه مذاکرات وین چه تاثیری بر قیمت سکه و طلا می‌گذارد؟

تهران (پانا) - با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در هفته اخیر، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب سکه و طلا می‌گوید بخشی از حباب سکه و طلا تخلیه شده و اکنون حباب سکه به 250 تا 300 هزار تومان رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه مذاکرات وین چه تاثیری بر قیمت سکه و طلا می‌گذارد؟

هر بار که خبری از دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌ها منتشر می‌شود بازارهای کشور وارد فاز سردرگمی شده و نوسانات مختلفی از خود بروز می‌دهند. بازار سکه و طلا هم مستثنی نیستند و حالا با شایعه‌های اخیر مبنی بر به وجود آمدن موانعی برای دور جدید مذاکرات ممکن است در روزهای آتی با نوسان قیمتی در بازار سکه و طلا روبه‌رو باشیم. این موضوع در حالی پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت سکه و طلا بوده‌ایم، به طوری که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب سکه را بین 200 تا 250 هزار تومان تخمین می‌زند.

به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، بازار طلا را ملتهب می‌کند

« ابراهیم محمدولی » رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره تأثیر مذاکرات احیای برجام بر آینده قیمت طلا گفت:‌ «در درجه اول انتظار داریم مذاکرات وین به نتیجه مطلوب برسد و هرآنچه به نفع مردم است، پیش بیاید اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، ممکن است شاهد مقداری تحول قیمتی در بازار طلا باشیم.»

وی افزود: «اگر مدیریت درستی باشد، عدم نتیجه‌گیری از مذاکرات وین برای بازار طلا می‌تواند التهاب‌آور نباشد اما اگر مدیریت نشود ممکن است در بازار طلا آشفتگی رخ دهد که امیدواریم چنین نشود.»

حباب سکه تخلیه شده است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب بازار سکه و طلا که این روزها وجود دارد، عنوان کرد: «حباب سکه و طلا در این شرایط آزاردهنده نیست زیرا عرضه و تقاضا به خوبی تأمین می‌شود. حباب سکه این روزها حدود 200 تا 240 هزار تومان است.»

وی افزود:‌ «طی یک هفته اخیر معاملات و دادوستدها بسیار واقعی بود و عموماً مصرف‌کننده‌ها در بازار حضور داشته‌اند و تقاضایی برای جنبه سرمایه‌گذاری وجود نداشت، از همین رو حباب سکه نوسان محدودی داشت و به سمت تخلیه‌شدن حباب پیش رفته است.»

خرید طلا و سکه در شرایط یکدستی قرار دارد

محمد ولی افزود: «با توجه به اینکه ما سابقه‌ای که از حباب سکه در گذشته داشتیم به عدد 800 هزار تومان و 1 میلیون تومان هم رسیده بود، قاعدتاً الان این قیمت 250 هزار تومان راضی‌کننده است. در گذشته عامل حباب‌هایی که ایجاد می‌شد این بود که تقاضا بود و عرضه به اندازه وجود نداشت، اکنون حبابی که وجود دارد کاملاً معقول است چون مقداری هم هزینه ضرب سکه است و چندان چشمگیر و آزاردهنده نیست و اکنون می‌توان گفت که خرید سکه و طلا در شرایط یکدستی قرار دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار