پوشش متفاوت جشنواره چهلم با برنامه‌های متنوع سینمایی

تهران (پانا) - نشست مشترک مدیران روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر و مدیران روابط عمومی سازمان صدا و سیما برای بررسی ظرفیت‌های تعاملی میان دو طرف در محل دبیرخانه جشنواره فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پوشش متفاوت جشنواره چهلم با برنامه‌های متنوع سینمایی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، در این جلسه یزدان عشیری مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، پژمان کریمی سرپرست اطلاع‌رسانی و امور رسانه‌های سازمان صدا و سیما، حمید خواجه‌نژاد مدیر روابط‌عمومی معاونت سیما، احمدرضا صدر سرپرست روابط‌عمومی معاونت صدا و آرش رمضانیان جانشین مدیر روابط‌عمومی فجر به تعامل و گفتگو پرداختند.
دغدغه‌ها و رویکردهای دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سازمان صدا و سیما تمام ظرفیت‌های خود را برای پوشش هر چه بهتر جشنواره اعلام کرد.
در این جلسه برخی از برنامه‌ها و شبکه‌هایی که برای ساخت برنامه اعلام آمادگی کردند نیز مورد بررسی قرار گرفت. هم‌چنین در این جلسه توافق شد معاونت صدا و شبکه‌های رادیویی به شکل ویژه‌ای برنامه‌های فرهنگی جشنواره را مورد توجه قرار داده و برای مخاطبان تحلیلی رادیو، این برنامه‌های ویژه را در قالب برنامه‌های تخصصی پخش کنند.

رسانه‌ ملی به شکل تخصصی‌تری جشنواره فجر چهلم را پوشش خواهد داد

سرپرست اطلاع‌رسانی و امور رسانه‌های سازمان صدا و سیما در حاشیه این جلسه به مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: در حوزه صدا و چه در حوزه سیما در رسانه ملی تلاش می‌کنیم به شکل تخصصی و ویژه‌تری به چهلمین جشنواره فیلم فجر نگاه کنیم
وی با بیان این که جشنواره فجر به سال چهلم خود رسیده و به نوعی دوره بلوغ خودش را تجربه می‌کند، گفت: با توجه به این موقعیت ویژه به عهده اهالی رسانه است که به ابعاد مختلف برگزاری آن بپردازند و نگاه آسیب‌شناسانه به آن داشته باشند و با طراحی ساز و کارعلمی به بالندگی هرچه بهتر جشنواره کمک کنیم.
پژمان کریمی گفت: ما امسال چه در حوزه صدا و چه در حوزه سیما در رسانه ملی تلاش می‌کنیم به شکل تخصصی و ویژه‌تری به جشنواره نگاه کنیم و به مسائل مختلف جشنواره بپردازیم. آن‌گونه که برنامه‌سازان و مدیران شبکه‌ها در نظر دارند مثل ادوار سال گذشته همزمان با ایام برگزاری جشنواره، از افتتاحیه تا اختتامیه برنامه‌های مختلفی را روی آنتن ببرند. این تدارک ویژه هم به شکل گزارش و به شکل برنامه زنده و ضبط‌‌ شده است.
وی با اشاره به این که برنامه‌های ویژه جشنواره بزودی اعلام خواهد شد، گفت: امسال چندین گروه برنامه‌سازی و فنی به طور دائمی در ایام جشنواره در سالن اصلی جشنواره - ویژه رسانه‌ها حضور خواهند داشت.

تلاش معاونت صدا برای انعکاس تغییرات رویکردی جشنواره

احمدرضا صدر سرپرست روابط‌عمومی معاونت صدا نیز در گفتگو با مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: یکی از اتفاق‌هایی که در سالهای گذشته رخ می‌داد، برنامه‌های رادیو جشنواره را به شکل سنتی پوشش می‌دادند. یک گروهی در مقر جشنواره مستقر می‌شد و با همراهی منتقد یا مجری منتقد با عوامل فیلم‌ها گفتگویی را انجام می‌دادند و به شکل سطحی درباره فیلم‌ها صحبت می‌کردند.
وی ادامه داد: با توجه به این که جشنواره امسال رویکرد متفاوت‌تر و غنی‌تری نسبت به دوران گذشته دارد، مقرر شد که رادیو هم به صورت ویژه‌تری به این رویداد توجه کند و در کنار برنامه‌هایی که همیشه تولید می‌کرده است به تولید برنامه‌هایی جدید به شکل تخصصی‌ و تحلیلی بپردازد.
صدر با بیان این که ما خود را در رادیو ملزم می‌دانیم تغییرات رویکردی در جشنواره را به شکل درستی منعکس کنیم، گفت: از آنجایی که مخاطبین رادیو به دلیل شکل رسانه، مخاطبانی تحلیلی هستند و برنامه‌های امسال جشنواره هم شکل تحلیلی و علمی دارند ما در صدد آنیم که این برنامه‌ها را هم از طریق رادیو منعکس کنیم.
سرپرست روابط‌عمومی معاونت صدا با اشاره به این که رادیو «معارف» و رادیو «اقتصاد» هم امسال به عنوان دو شبکه تخصصی در جریان برگزاری جشنواره همراه جشنواره چهلم هستند گفت: هشت برنامه‌ای که فعلاً برای جشنواره داریم، برنامه‌های کافه رادیو، سودای سیمرغ، شب‌چراغ، برداشت چهل، پرانتز باز، تصویر خیال، هدهد صبا و حوض نقره هستند. این برنامه‌ها ممکن است تغییر کند و این لیست نهایی در روزهای آینده اعلام خواهد شد. شبکه‌های رادیویی «جوان»، «گفتگو»، «فرهنگ»، «نمایش»، «سلامت»، «صبا» و «ایران»، شبکه‌هایی هستند که فعلاً برنامه آنها مشخص شده ولی به یقین تعداد شبکه‌ها و برنامه‌های رادیو برای جشنواره بیشتر خواهد شد.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از 12 تا 22 بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار