بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه غیررسمی کمیسیون تلفیق

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت در نشست امروز صبح این کمیسیون موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی و دغدغه نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی مطرح شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه غیررسمی کمیسیون تلفیق

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 در حاشیه نشست امروز صبح این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون تلفیق به صورت غیررسمی و با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه، ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر بهداشت و درمان برای بررسی موضوع حذف ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده برگزار شد.

وی ادامه داد: دولت در جلسه در خصوص اینکه ارز 4200 تومانی منجر به رانت و فساد در کشور شده است، مطالبی را مطرح و اعلام کرد که دولت تصمیم دارد با حذف ارز یارانه‌ای، منابع ناشی از این حذف را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار دهد.

زارع تاکید کرد: رویکرد نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال 1401 و بحث حذف ارز ترجیحی به لزوم توجه به تامین معیشت مردم با توجه به تورم موجود است. درآمد بسیاری از مردم با توجه به این تورم کافی نبوده و بسیاری در مناطق محروم دچار مشکلات اساسی هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401، اظهار کرد: نمایندگان در این نشست به دولت اعلام کردند که چه سیاست و برنامه‌ای را برای بعد از حذف ارز 4200 تومانی مدنظر قرار داده‌اند تا این یارانه در اختیار مردم قرار بگیرد. پرداخت این یارانه به صورت نقدی یا غیرنقدی و چگونگی تامین کالاهای اساسی با وجود نرخ تورم ناشی از حذف ارز یارانه‌ای برای نمایندگان جای سوال داشت و دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند.

وی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی و پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن پاسخ سوالات نمایندگان در خصوص سیاست‌های دولت برای تامین کالاهای اساسی و رساندن آن‌ها با قیمت مناسب در اختیار مردم، توضیحاتی را ارائه دادند.

زارع تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در نوبت عصر امروز نیز با موضوع بررسی حذف ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده نشست خود را به صورت غیر رسمی برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار