زارع در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه؛

دولت برای حذف ارز ترجیحی باید برنامه مکتوب به مجلس ارائه کند

رقم اصلی درآمد دولت از محل حذف ارز ترجیحی باید به حمایت معیشتی از مردم اختصاص یابد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه تاکید مجلس این است که اگر دولت می‌خواهد ارز ترجیحی را حذف کند باید به نحوی اجرا شود که مردم آرامش معیشتی داشته باشند، گفت در جلسه امروز عصر کمیسیون، اعضا تاکید داشتند که دولت باید برنامه مکتوب حاوی جزئیات اجرای این طرح مهم را به مجلس ارائه کند تا نمایندگان درباره آن تصمیم بگیرند ضمن این که درآمد اصلی دولت از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید صرف حمایت معیشتی از مردم شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت برای حذف ارز ترجیحی باید برنامه مکتوب به مجلس ارائه کند

به گزارش خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 در حاشیه نشست امروز عصر این کمیسیون، با بیان این که شیوه اجرای حذف ارز ترجیحی توسط دولت مشخص نیست و مجلس نمی‌داند دولت دقیقا چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد، تاکید کرد: مجلس با کلیت موضوع موافق است اما اجرای آن به دلیل ارتباط مستقیم با معیشت مردم مهم تر از اصل و اهداف آن است زیرا اگر به صورت دقیق اجرا نشود، ممکن است شکست بخورد و در آن صورت معیشت مردم به خطر بیافتد.

وی افزود: رقمی که برای حمایت از مردم پس از حذف ارز ترجیحی توسط دولت در لایحه بودجه در نظر گرفته شده، کافی نیست و باید درآمد اصلی که دولت از محل حذف ارز 4200 تومانی کسب می کند، برای حمایت از معیشت مردم به کار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه اگر دولت می خواهد این طرح را اجرا کند باید به نحوی باشد که با اجرای آن شاهد آرامش معیشتی مردم هم باشیم، گفت: هنوز هیچ متن مکتوبی درباره جزئیات و شیوه اجرای طرح در اختیار اعضای کمیسیون تلفیق قرار نگرفته و در جلسه عصر امروز نمایندگان از دولت خواستند، طبق قانون طرح خود را که حاوی جزئیات اجرا است به کمیسیون ارائه کند تا نمایندگان براساس متن مکتوب درباره آن تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حضور وزرای بهداشت و درمان و جهادکشاورزی، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانشان در جلسه کمیسیون تلفیق افزود: در این جلسه وزیر بهداشت و درمان نیز بیان کرد، برای حمایت از بیماران به ویژه بیماران دارای بیماری‌های مزمن از دو طریق اقدامات لازم و یارانه پرداخت می‌شود، ابتدا بوسیله صدور کارت سلامت برای کد ملی‌ بیماران و دیگری از طریق بیمه‌ها، که بیمه‌ها هنوز به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم اعتماد کافی برای انجام این کار را ندارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با تاکید براینکه هنوز نمایندگان در مجلس در خصوص موضوع حذف ارز ترجیحی قانع نشده‌اند، بیان کرد: میرکاظمی در تشریح علت ضرورت حذف ارز 4200 تومانی در شرایط کنونی اعلام کرد؛ فشار به منابع ارزی و تخصیص کل منابع ارزی برای تامین کالاهای اساسی، جلوگیری از ایجاد فساد و رانت از دلایل عمده این اقدام است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نحوه پرداخت یارانه نیز با توجه به اعلام دولت حدود 3 ماه اول از طریق یارانه نقدی و بعد از آن با آماده شدن زیرساخت‌ها بوسیله بن کارت انجام خواهد شد. البته در مورد یارانه نان و گندم احتمالا به همه مردم پرداخت خواهد شد.

زارع بیان کرد: دیدگاه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه آرامش معیشتی برای مردم است و تا زمانی که در خصوص حذف ارز ترجیحی اقناع لازم به دست نیاید، مجلس جلسات خود را برای بررسی این موضوع ادامه خواهد داد./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار