شرکت در نماز جمعه حس یکپارچگی نظام را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند

رودهن (پانا) - کارشناش قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن شرکت دانش‌آموزان در نماز جمعه را موجب تقویت حس یکپارچگی در همه جنبه‌های نظام برای آنها معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شرکت در نماز جمعه حس یکپارچگی نظام را در دانش‌آموزان  تقویت می‌کند

زینب اشکور کیایی، کارشناس قرآن و نماز و عترت در گفت و گو با پانا بیان کرد: واحد قرآن و نماز آموزش و پرورش رودهن طبق برنامه ریزی، جدول‌بندی و سهمیه‌بندی مدارس مصوب کرده است که معاونین و مربیان پرورشی هر هفته به تناوب و بر اساس سهمیه‌بندی مصوب، به همراه تعداد دانش‌‌آموز مشخص شده، در نماز جمعه شرکت کنند، تا با این مراسم عبادی سیاسی بیشتر آشنا و مانوس شوند.

کیایی تصریح کرد: نماز جمعه در واقع عرصه جبهه مانندی، برای نشان دادن غرور و انسجام ملی در بین مردم است. دانش‌آموزان با شرکت در این مراسم یاد می‌گیرند ضمن انجام یک فرضیه عبادی می‌تواند یک‌ نقش اجتماعی مفید در جامعه را هم داشته باشند و به تمام دشمنان نشان دهند که آنها با وجود سن کم‌ در صحنه همیشه حاضر هستند و می‌توانند حرفی برای گفتن در سطح ملی داشته باشند.

وی همچنین توضیح داد: طبق برنامه ریزی‌ها و جلساتی که با معاونین، مربیان پرورشی و مدیران مدارس داشتیم مقرر شده است میزان تبلیغات جهت حضور دانش‌ آموزان در نماز جمعه، در مدارس را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان با درصد بالاتری در این فرضیه مهم حاضر شوند. حتی در برخی موارد از دانش‌آموزان شرکت کننده تشویق می‌کنیم، تا به مرور زمینه‌های لازم جهت شرکت دیگر دانش‌آموزان را فراهم شود، چرا که شرکت در این گونه مراسم به خصوص برای کودکان و نوجوان نیازمند تشویق است که کم کم در شخصیت شان نهادینه شود و با انگیزه درونی در آینده به انجام این گونه فرایض مهم و اساسی جامعه بپردازند.

کیایی در پایان افزود: در پایان هر ماه لیست دانش‌آموزان شرکت کننده در نماز جمعه را از مدارس گرفته و تمهیدات لازم را جهت تشویق این دانش‌آموزان در کارشناسی قرآن و عترت و نماز رودهن انجام می‌دهیم.

خبرنگار: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار