بانوی دوچرخه‌سوار اردبیلی پس از طی ۲ هزار و ۳۶۵ کیلومتر وارد اردبیل شد

اردبیل (پانا) - بانوی دوچرخه‌سوار اردبیلی پس از طی ۲ هزار و ۳۶۵ کیلومتر رکاب‌زنی در۱۰ استان کشور وارد اردبیل شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بانوی دوچرخه‌سوار اردبیلی پس از طی ۲ هزار و ۳۶۵ کیلومتر وارد اردبیل شد

بهناز هدایتی، بانوی دوچرخه سوار اردبیلی پس از طی ۲ هزار و ۳۶۵ کیلومتر رکاب زنی بمدت ۹۰روز بارکاب زنی ۱۰ استان وبیش ازصدهاشهر و روستا با شعار"سفیر صلح و دوستی" در میان استقبال گرم مسئولان وارد اردبیل شد.

این توریست اردبیلی در حاشیه این مراسم گفت: چهارم مهرماه برنامه ۹۰ روزه رکاب زنی دور ایران با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به گردشگران خارجی و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری رکاب زنی خود را از استان اردبیل شروع کردم.

هدایتی، آگاه سازی، فرهنگ سازی و جلب توجه مردم و مسئولان به حفاظت و صیانت بیشتر از عرصه‌های زیست محیطی و گردشگری را از دیگر اهداف این حرکت نمادین عنوان کرد.

مسئول کمیته سایکل توریست اردبیل تصریح کرد: از بین مسئولین هم فقط اداره ورزش و جوانان مراکز استان‌ها در شهرهای بزرگ اقامتگاه در اختیارم گذاشتند.

وی با بیان اینکه مردم رفتاری بسیار مهربانانه و محترمانه داشتند و کلی هم از حرکت ورزشی، فرهنگی من استقبال کردند، تشریح کرد: ورزشکاران، مسئولین ورزشی و فرهنگی هر شهر معمولاً به استقبالم می‌آمدند و همراه من می‌شدند و جاذبه‌های گردشگری شهرشان و مسیری را هم همراه من رکاب می‌زدند.

هدایتی با بیان اینکه رکاب‌زنی در جاده و سفر سایکل توریستی به این شکل و این مدت طولانی نیاز به یک روحیه قوی دارد تا جسم قوی، ادامه داد: هرچند من به مدت ۱۰ سال رکاب می‌زدم و آمادگی جسمانی برای این سفر را داشتم ولی به مدت ۲ سال فقط رو روحیه‌ام کار کردم و قوی‌تر شدم.

به گفته این رکاب‌زن اردبیلی، در این مدت هم آگاهی و دانش سفر و جاده و نکات فنی دوچرخه را یاد گرفته و اطلاعاتم را بالا بردم و در کنار مطالعه‌ام دوره مربیگری دوچرخه‌سواری رو شرکت کردم تا تمرینات و آمادگی جسمانی قبل از سفر را پیدا کنم.

هدایتی در مورد مشکلات رکاب‌زنی در سفر دور ایران تصریح کرد: مشکلات و چالش سفر تا دلتان بخواهد وجود دارد، آب‌وهوای بد، شرایط نامناسب جاده، نبود تابلوها و مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، رعایت‌نکردن فاصله ایمن با دوچرخه‌سوارها که همین منجر به دو بار تصادفم و یک هفته بستریم شدنم از جمله آنها بودند.

بهناز هدایتی، بانوی دوچرخه سوار ۳۴ ساله اردبیلی مترجم زبان انگلیسی، مسئول کمیته سایکل توریست اردبیل، مربی دوچرخه سواری و راهنمای گردشگری است.

دراین مراسم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ،شرکت مخابرات منطقه اردبیل و مسئولین انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری استان با اهدای دسته گل و جوایز از وی بعنوان الگوی دوچرخه سواری موفق در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل تجلیل بعمل آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار