برگزاری دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی

شهرکرد (پانا) - آیین گرامی‌داشت دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی در اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی

آیین گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید سلیمانی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و فرمانده تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) در محل سالن شهید لندی اداره ‌‌کل آموزش‌و‌پرورش استان برگزار و از طریق شبکه شاد به صورت زنده پخش شد.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در این آیین ضمن اشاره به مصادف شدن سالروز شهادت شهید سلیمانی با ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا (س) و عرض تسلیت به همین مناسبت به جمله ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب با عنوان "قهرمان ملی" از شهید سلیمانی یاد می‌کند و این تعبیر بدین معنی است که این شهید بزرگوار به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد و یاد و نامش تا ابد در دل ایرانیان زنده خواهد بود.
فرحناز قائد امینی ادامه داد: شهید سلیمانی تبدیل به "قهرمان ملی" شد چون همواره برای مظلومان و محرومان تلاش می‌کرد و فکری جز عزت و سربلندی دین اسلام و وطن و مبارزه با ظلم و ظالم در سر نداشت و در راه مبارزه با ظالمان و ظلم ستیزی افق نگاه رهبر عظمای ولایت را مد نظر داشت.
قائد امینی در ادامه به بیانات رهبری در رابطه با معلمان اشاره کرد و گفت: ایشان همواره تاکید دارند که آینده کشور و دنیا به معلمین وابسته است و این نشان از تاثیر بسزای معلمان در ایجاد دنیای توسعه‌یافته همراه با تعهد و تخصص دارد و بیانگر این است که وظیفه‌ای بسیار سنگین بر دوشمان است.
وی تاکید کرد: همانطور که همگی معتقدیم شهید سلیمانی، یک فرد نبود، بلکه یک مکتب و تفکر است و ما معلمان برای ایجاد فرهنگ "مکتب و تفکر شهید سلیمانی که مکتبی عملگرا بود باید شبانه‌روزی کار و تلاش کنیم.
مدیرکل آموزش‌و‌ پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری به آثار دریافتی در مسابقه " دلنوشته به سردار" که سال 98 و پس از شهادت برای دانش‌آموزان ابتدایی استان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: آثاری بسیار قوی و افتخارآمیز در این مسابقه دریافت کردیم که به ما نشان داد شهید در دوران حیات خویش به گونه‌ای عمل کرده که حتی دانش‌آموزان و کودکان ابتدایی او و راه و سیره‌اش را به خوبی می‌شناسند و این نیز وظیفه‌ای سنگین برای ما معلمان ایجاد می‌کند که به این دانش‌آموزان بیاموزیم برای ادامه راه وی و عزتمندی و تقرب به درگاه الهی باید همانند شهید سلیمانی انسانی مخلص باشیم.
وی افزود: امروز ما معلمان وظیفه داریم عبرت‌های تاریخ را برای دانش‌آموزان نمایان کنیم، وگرنه خودمان برای آیندگان عبرت خواهیم شد.
قائد امینی در ادامه به تلاش‌ها و مجاهدت‌های معلمان اشاره کرد و گفت: وجود نوجوانانی مانند "شهید علی لندی" بیانگر تلاش‌ها و مجاهدت‌های معلمان در شناساندن اسوه‌ها و الگوهایی همچون شهید سلیمانی به دانش‌آموزان است، هر چند هنوز در ابتدای راه هستیم و این راه کار و تلاش و برنامه‌ریزی های دقیق و موشکافانه می‌طلبد.
وی تاکید کرد: اگر معلمان ما مکتب حاج قاسم را درک کنند، می‌توانیم دانش‌آموزان تراز مکتب شهید سلیمانی تربیت کنیم.
فرحناز قائد امینی ادامه داد: امروز همدلی و همراهی ما با یکدیگر روزنه‌های نفوذ دشمن را می‌بندد، دشمنی که آینده جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته و عدم برنامه‌ریزی ما باعث نخواهد شد که از حرکت بایستد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا گفت: شهدا افتخار و مایه سربلندی ما هستند و ما همواره باید به خودمان یادآوری کنیم که شهدا چه چیزی را از دست دادند تا ما چه چیزی را به دست آوریم؟ باید بدانیم امروز هرچه داریم از برکت خون شهداست.
وی افزود: در میان همه شهدا، شهید سلیمانی افتخاری است برای سایر شهدا، و این نیز از اخلاص وی نشات می‌گیرد.

خبرنگار پانا ؛ محمد صالح نکوئی سامانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار