آئین دومین سالگردشهادت شهید سلیمانی در بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - آئین دومین سالگردشهادت شهید سلیمانی با حضور برخی مسئولان استانی و کشوری در بهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آئین دومین سالگردشهادت شهید سلیمانی در بهاباد برگزار شد

آئین دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با حضور آیت الله محمد حسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، ناصر تقی زاده مدیر عامل مجتمع معدنی صنعتی چادرملو، فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران بخش مرکزی و بخش آسفیچ، معاونین فرماندار، اقشار مختلف مردم، بسیجیان رزمندگان و مسئولان ادارات و نهادها در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از شاگردان و تربیت یافتگان مکتب امام بود گفت: تمام دستاوردهای وی در زمینه های گسترده اسلام و مکتب اهل بیت و جبهه مقاومت بود.

حجت الاسلام محمدحسن اختری یکشنبه شب در یادواره شهید سلیمانی و همرزمانش که در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره وی و با بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از کم نظیرترین قهرمانان و غرورآفرینان جمهوری اسلامی ایران به ویژه انقلاب اسلامی به شمار می آید، گفت: ولایت پذیری شهید سلیمانی نیز یکی دیگر از ویژگی های برجسته وی بود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا با بیان اینکه وی وقتی می دید حضور در جبهه های نبرد، مقابله با دشمن و فداکاری، خواست امام راحل و امروز هم خواست مقام معظم رهبری بود، در آن مسیر حرکت می کرد، افزود: شهید سلیمانی مطیع فرمان فرمانده کل قوا بود. این شهید بزرگوار تا متوجه می شد که مقام معظم رهبری علاقه مند به تحقق چیزی در برابر دشمن است، بلافاصله و قبل از اینکه رهبری دستور دهند آن را اجرایی می کرد که این امر بیانگر ایمان وی به ولایت بود.

وی تاکید کرد: همه دستاوردهای شهید سلیمانی در زمینه های گسترده اسلام و مکتب اهل بیت و جبهه مقاومت، برخواسته از ایمان، روحیه اخلاص و عشق و علاقه وی به خداوند و ائمه اطهار (ع) بوده است.

رئیس شورای عالی جهانی اهل بیت با بیان اینکه به عقیده بنده آنچه توانست شهید سلیمانی را در میان همرزمان و یاران خود به عنوان یک استکبارستیز جهانی متمایز کند و به عنوان بارزترین شخصیت فرید و وحید در میدان مبارزات به ویژه در مبارزه با استکبار جهانی معروف و مشهور کند، ایمان به خداوند، شجاعت، دلاوری و ولایت پذیری وی بود.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین با بیان اینکه شهید سلیمانی مفهوم مقاومت را توسعه داد و عمق بخشید، افزود: این مقاومت توانست داخل فلسطین را متحول کند، به‌گونه‌ای که امروز می‌بینید فلسطینی‌ها چگونه با دشمنان صهیونیستی مقابله می‌کنند.

آیت الله اختری افزود: شهید سلیمانی ازهنگامی که فرماندهی نیروهای مقاومت را عهده دار شد، جریان مقاومت جان تازه ای به خود گرفت و نمونه رشد و توسعه این جریان را در جنگ سی و سه روزه لبنان در برابر اسرائیل شاهد بودیم .

مسئول کمیته فلسطین ریاست جمهوری در پایان سخنان خود اشاره کرد: به برکت شهید سلیمانی، مقاومت در فلسطین نیز شکل تازه ای پیدا کرد و در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفت، به طوری که بازدارندگی قوی ای در برابر اسرائیل ایجاد کرد. خداوند وعده داده که مومنان هم در دنیا و هم در آخرت پیروز هستند و امیدواریم شاهد پیروزی های دیگری باشیم.

وی افزود: شهید سلیمانی یک نیروی ولایت مدار و ارزشی بود که دشمن از دیدگاه والای شیعی و بینش عمیق او در دشمن شناسی می ترسید و به همین خاطر بود که آمریکا به عنوان یک کشور مدعی ابرقدرت جهانی، تمام امکانات خود را برای به شهادت رساندن وی بسیج کرد.

وی با بیان اینکه یکی از شاگردان و تربیت یافتگان مکتب امام، شهید سلیمانی است که جبهه مقاومت را متحول و دگرگون کرد و این مقاومتی که امروز در سوریه و فلسطین و دیگر کشورها مشاهده می کنیم به این صورت نبود، اظهار کرد: شهید سلیمانی در عراق حکومت پوشالی داعش جنایتکار را به زباله دان تاریخ انداخت.

آیت الله اختری با بیان اینکه دشمنان اسلام خیال می کنند با شهادت این انسان برجسته و والامقام می توانند در جمهوری اسلامی ایران خللی ایجاد کنند، گفت: دشمنان نظام ما با به شهادت رساندن اینگونه انسانهای پاک و مقدس نمی توانند هیچ خللی به کشور و مملکت ما وارد کنند.

وی همچنین در این مراسم یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی را هم گرامی داشت و گفت: آیت الله مصباح یزدی از یاران امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود که به عمار انقلاب معروف شد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین ضمن اشاره به مدیریت جهادی شهید سلیمانی گفت: بنده از همان روز ابتدایی که شهید سلیمانی به عنوان فرمانده قدس منصوب شدند، ایشان را می‌شناسم و با وی جلساتی داشتیم. به یاد دارم در یکی از مناسبت‌ها که خدمت رهبر انقلاب بودیم، به ایشان گفتم از زمانی که آقای قاسم سلیمانی آمده، همیشه در میدان حضور دارد و همیشه او را می‌بینیم. فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی بسیار خاص بود. این‌گونه نبود که در دفتر بنشینند، بلکه مدیریت میدانی داشت. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، شبیه به مدیریت امیرالمومنین در میدان است. در تاریخ می‌خوانید که وی همیشه در جنگ‌ها شخصاً حضور می‌یافت و نبرد می‌کرد.

وی با اشاره به وجود علم و حکمت و عالمان دینی افزود: هر که علم و حکمت می خواهد باید از این دروازه وارد دنیای علم شود، گفت: ماباید قدر عالمان و دانشمندان مکتب خودمان را بدانیم، زیرا اینها چراغ هدایتند و اینها ستارگان جهانند در شب های ظلمانی. همان طور که ستاره های آسمان در شب های ظلمانی هدایت گر و راهنمای مردم هستند.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت در جهان بین المللی شده است، بیان کرد: امروز مقاومت در جهان بین المللی شده است و بعد از شهادت شهید سلیمانی تحول بزرگی در کشورهای مختلف در حوزه مقاومت به وجود آمد که این تحول به برکت خون شهید سلیمانی بود.

خبرنگار: حمیدرضا اخوان بهابادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار