نائب رئیس مجلس دانش‌آموزی شهر تهران:

نهم دی ماه برگرفته از عاشورای حسینی است

تهران (پانا) - نهم دی ماه برگرفته از قیام امام حسین علیه السلام بود که تجلی گر پیروی مردم ایران اسلامی از خاندان عصمت و طهارت است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نهم دی ماه برگرفته از عاشورای حسینی است

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل ماندگار شد. در این روز ماندگار، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفریدند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت.

در همین زمینه امیر مهدی ساکی؛ نماینده مجلس دانش آموزی کشور در گفت وگو با پانا بیان کرد: نهم دی ماه برگرفته از قیام امام حسین علیه السلام بود که تجلی گر پیروی مردم ایران اسلامی از خاندان عصمت و طهارت است. این حماسه کل کشور را با بوی عاشورا معطر کرد و نشان داد که راه تبری و پیروی از نظام و نهی از منکر در روح جوانان و نوجوانان ریشه زده است.

نائب رئیس مجلس دانش آموزی شهر تهران همچنین با اشاره به حیله های دشمن و برنامه های آنان برای نفوذ و سلطه تاکید کرد: قدرت های غربی ذات شیطان گونه خود را برملا کردند و نیت نفوذ و گرفتن ماهی از آب گل آلود را داشتند؛ که با هشیاری و آگاهی جوانان نسل سومی و دومی انقلاب اسلامی این نیت برای مردم محرز شد و مردم کاخ آرزوی دشمنان را ویران کردند. در این روز؛ مردم ایران همچون همیشه اثبات کردند، دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب این چنین حیله ها و نیرنگ ها را نمی‌خورند.

نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور نقش دانش آموزان را در مراسم هایی همچون نهم دی ماه از نقش های کلیدی برشمرد و اذعان کرد: اصلی ترین نقش را در این مراسم، دانش آموزان دارند. این نسل جوان که در آینده مردان و زنان سرزمین ما هستند و می بایست با اقتدار، دانش، علم و توانایی های خود از کشور عزیزمان دفاع کنند، امروز اقتدار، وحدت و همبستگی را تمرین می‌کنند. همچنین آنان با قرارگیری در بزرگداشت این حماسه تفکر سیاسی خود را تقویت و با ایران اسلامی همسو می‌کنند.

امیر مهدی ساکی، در پایان با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب اسلامی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: دانش آموزان و جوانان گام دومی امروز می‌تواند با الگو گرفتن از عملکرد و بیداری جوانان و نوجوانان در برهه انقلاب و زمان جنگ تحمیلی آینده‌ای بی بدیل و ممتاز را برای وطن عزیزمان ایران رقم بزنند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار