پیام استاندار قم به مناسبت «سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی»:

امروز آثار فعالیت‌های ارزنده سوادآموزی در سراسر کشور مشهود است

قم(پانا)- استاندار قم در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی عنوان کرد امروز آثار و نمود عینی طرح‌ها و برنامه‌های نهضت سوادآموزی را در نقاط مختلف کشور از جمله استان قم شاهد هستیم.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
امروز آثار فعالیت‌های ارزنده سوادآموزی در سراسر کشور مشهود است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نهضت سوادآموزی یکی از ثمرات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در هفتم دی ماه سال 58 تأسیس و با آغاز فعالیت آن، حرکتی فراگیر، جهادی و ضربتی برای مبارزه با جهل و بیسوادی، سراسر کشور را فرا گرفت و در قالب طرح ها و برنامه های منسجم سوادآموزی، فرصت و زمینه مناسب برای شناسایی، جذب و آموزش و یادگیری افراد فاقد سواد و جامانده از آموزش مدرسه ای فراهم شد.
این نهاد بالنده، از بدو تأسیس تاکنون و در کنار انجام رسالت اصلی خود در توسعه سواد آموزی و بهبود و ارتقاء نرخ باسوادی کشور، در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نیز ایفای نقش داشته و توانسته است با بهره مندی از ظرفیت همکاری و مشارکت بین بخشی، طرح ها و برنامه های نوین و ارزنده ای از قبیل طرح کتابت قران کریم، کلید بهشت( آموزش عملی نماز)، حلقه های کتاب و کتاب خوانی و ...را طراحی و اجرایی نماید و امروز آثار و نمود عینی این طرح ها را در نقاط مختلف کشور از جمله استان قم شاهد هستیم.
اینجانب فرصت را مغتنم دانسته، ضمن تبریک سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به همه سوادآموزان، آموزشیاران و تلاش گران عرصه علم آموزی و با سپاس و قدردانی از زحمات آنان، امیدوارم در پرتو این مجاهدت ها و تلاش ها، شاهد ریشه کن شدن پدیده ناخوشایند بیسوادی در سطح کشور و استان مقدس و فرهنگی قم باشیم.

سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار