معاون سواد آموزی استان قم:

آیین نامه جدید مدارس شتاب بخشی به سواد آموزی است

قم(پانا)- معاون سواد آموزی قم «آیین نامه جدید اجرایی مدارس» را ظرفیت راهبردی برای شتاب بخشی به فعالیت هاوطرح های سوادآموزی خواند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین نامه جدید مدارس شتاب بخشی به سواد آموزی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «محمد رضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی استان اظهار داشت: با توجه به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه کانون فرهنگی آموزشی و اجتماعی محله تعیین شده و تصریح به سوادآموزی و آموزش بزرگسالان درآیین نامه اجرایی مدارس بر همین اساس قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شرح وظایف مدیر مدرسه، توجه به اصل برنامه ریزی از اهم ماموریت ها شمرده است، افزود: برنامه ریزی و زمینه سازی برای اجرای برنامه های سوادآموزی مدرسه محور با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در شناسایی، جذب و آموزش اولیای بی سواد و کم سواد جامعه محلی از محورهای برنامه ریزی مدیر مدرسه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و همکاری معلمان در آموزش بی سوادان و کم سوادان نیز از وظایف و اختیارات شورای مدرسه در نظر گرفته شده است.

معاون سواد آموزی قم بیان کرد: پیگیری و انجام فعالیت ها و طرح های سواد آموزی با محوریت مدارس می تواند در نظارت و کیفیت آموزشی و ارتقا و رشد باسوادی استان و خانواده ها نقش موثری ایفا کند.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش قم با تقدیر از مدیران فعال مدارس در عرصه سواد آموزی، عنوان کرد: انتظار آن است در آغاز سال جدید تحصیلی با بهره مندی از ظرفیت آیین نامه اجرایی مدارس با نوآوری،خلاقیت و شیوه ها و روش های نوین در شناسایی، تشویق و ترغیب، دعوت، جذب و ثبت نام و آموزش بی سوادان و کم سوادان اولیای دانش آموزان و ساکنین و مجاورین اطراف مدرسه اقدام کنند.

قاسمی نیا یاد آور شد: در آیین نامه اجرایی مدارس فراهم آوردن زمینه همکاری معلمان علاقمند برای آموزش اولیا و خانواده های بی سواد و کم سواد در تحقق اهداف سوادآموزی از وظایف و اختیارات شورای معلمان ابلاغ گردیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار