مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین عنوان کرد:

برنامه‌های دهه بصیرت در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود

قزوین (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت با توجه به استقبال دانش‌آموزان، واحدهای مقاومت و حوزه‌های ۱۹گانه بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه متناسب با دهه بصیرت در سطح استان قزوین اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های دهه بصیرت در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ محمد سرباز رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان، با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین به مناسبت ایام دهه بصیرت و شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: با توجه به وقایعی که در دی ماه رخ داده، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که در موعد مقرر اجرا می‌شود.

محمد سرباز گفت: با توجه به استقبال دانش‌آموزان، واحدهای مقاومت و حوزه‌های ۱۹گانه بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه متناسب با ایام الله دی ماه در سطح استان قزوین اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقبال دانش‌آموزان، واحدهای مقاومت و حوزه‌های 19گانه، بیش از 200 عنوان برنامه متناسب با این ایام در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اشاره به مناسبت 9 دی ‌و روز بصیرت تصریح کرد: مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی در 9 دی پای کار آمدند و در حقیقت تجمع مردمی و انقلابی آنان همچون آبی بر روی آتش بود و موجب خاموشی و خنثی شدن آن شد.

وی بیان کرد: 17 دی ماه سال 1314 مقارن با دستور کشف حجاب توسط رضا شاه است که از ایام منحوس تاریخ رژیم پهلوی بوده و برنامه‌هایی نیز به همین مناسبت تهیه و تدارک دیده شده است.

سرباز عنوان کرد: 18 دی ماه سالروز حمله موشکی سپاه انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد و سیلی محکمی به هیمنه آمریکا بود که این روز را در تاریخ جهان و فضای بین المللی ماندگار کرد، چرا که تا پیش از آن امریکا چهره پوشالی خود را با استفاده از رسانه‌های تحت فرمان خود حفظ کرده بود که با این اقدام در هم شکست.

وی بیان کرد: 19 دی ماه سال 56 سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستمشاهی است که نقطه اوج اقدامات انقلابی مردم ایران بوده و اتفاقات رخ داده پس از این واقعه یکی پس از دیگری منجر به پیروزی انقلاب شد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین سالروز شهادت شهید سلیمانی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه از دیگر مناسبت‌های این ایام است که سازمان بسیج دانش‌آموزی استان برنامه‌های متعدد و متنوعی را برنامه‌ریزی کرده و اهداف بلندی را برای برگزاری این برنامه‌ها پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: معرفی 9دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، تبیین جایگاه ولایت به عنوان عمود خیمه نظام یکی دیگر از اهداف برنامه‌هاست؛ همچنین تبیین ابعاد و پیامدهای بین‌المللی 9 دی و عمق مردمی بودن انقلاب اسلامی به عنوان محور اصلی تولید قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز کرد: تبیین حضور حماسی مردم در 9 دی به عنوان یک رویداد کم نظیر و تبیین مکتب شهید سلیمانی از دیگر اهداف برنامه‌هاست.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین عنوان کرد: برگزاری پویش‌های مجازی و حقیقی، برگزاری یادواره‌های شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی همایش و نشست‌های مختلف سیاسی در دی ماه برنامه‌ریزی شده است.

سرباز اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی در صورت امکان برنامه‌های تجمعی به مناسبت 9 دی در مدارس و فضای عمومی جامعه خواهیم داشت و برنامه‌هایی در دست اقدام و اجرا داریم.

وی بیان کرد: البته به دلیل سویه جدید کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، هم اکنون هر گونه تجمع و همایش ممنوع اعلام شده است، اما سازمان بسیج دانش‌آموزی استان برنامه‌های هماهنگ شده را در فضای مجازی اجرایی خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: تولید عکس نوشته، تولید محتوا، پوستر و بروشور از جملات مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی، برگزاری مسابقات، تهیه کلیپ و فیلم کوتاه و اجرای دانش‌آموزان در فضای مجازی از جمله برنامه‌هاست.

سرباز در پایان گفت: با همراهی و همکاری اداره آموزش و پرورش استان قز‌وین انتشار و توزیع کتب و مقالات در حوزه وقایع دی ماه را خواهیم داشت؛ همچنین سخنرانی‌های زنده از شبکه شاد و کانال سازمان بسیج دانش‌آموزی در ایام دهه بصیرت پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار