مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست در پاسخ به پانا اعلام کرد؛

آب؛ موضوع 30 درصد از مباحث آموزشی در جوامع محلی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز برای آموزش در زمینه مدیریت مصرف آب در مناطقی که با بحران کم‌آبی روبه‌رو هستند، گفت 30 درصد مباحثی که در دوره‌های آموزشی در جوامع محلی اجرا شده در حوزه تالاب و آب بوده‌ است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آب؛ موضوع 30 درصد از مباحث آموزشی در جوامع محلی

سیدابوالقاسم موسوی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی اظهار کرد:‌ سازمان حفاظت محیط زیست دامنه وسیعی در حوزه‌های اجتماعی دارد و این مسئولیت در 40 حوزه وجود دارد که بسیاری از این مسئولیت‌ها با مسائل اجتماعی و فرهنگی وابستگی دارند. همکاری با مردم، تنها راهکار مشکلات زیست‌محیطی است و باور داریم بدون حضور مردم نمی‌توانیم وظایف خود را محقق کنیم.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست افزود:‌ اکنون 1012 تشکل محیط زیستی و منابع طبیعی در کشور داریم که بیشتر آن‌ها فعال و مطالبه‌گر هستند و در حل چالش‌های زیست محیطی کمک حال سازمان خواهند بود. در سال گذشته در کل کشور هزار دقیقه برنامه رسانه‌ای با تنوع بسیار زیاد تولید کردیم و در نیمه نخست امسال در تلاش برای افزایش آن بودیم.

وی تاکید کرد:‌ رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنیای رسانه را تغییر داده است و اکنون تنها کانال خبری مردم صدا و سیما نیست. بنابراین تلاش می‌کنیم از ظرفیت رسانه‌های دیداری و شنیداری استفاده کنیم.

موسوی در پاسخ به سوال پانا درباره اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز برای آموزش در زمینه مدیریت مصرف آب در مناطقی که با بحران کم‌آبی روبه‌رو هستند، گفت: 30 درصد مباحثی که در دوره‌های آموزشی در جوامع محلی اجرا کرده‌ایم در حوزه تالاب و آب بوده‌ است. اخیرا طرحی در سازمان جنگل‌ها به نام پویش ایران سبز اجرا شد که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای کاشت درخت و نهال همکاری کردند. تناقضی در این طرح‌ها و طرح‌های حفظ آب به وجود می‌آید که برای مردم قابل توجیه نیست و تاکید ما بر این بود که این تناقض‌ها برطرف شود. از طرفی پرهیز از مصرف آب و از طرف دیگر کاشت درخت متناقض است. لذا برنامه ما این است که کاشت گیاه در مناطقی اتفاق بیفتد که مشکل آبی ندارند همچنین گونه‌های بومی که به آب کمی نیاز دارند در این مناطق کاشته شوند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مسئله پسماند افزود: موضوع پسماند نیز به‌صورت جدی دنبال می‌شود و برای آن برنامه داریم. صدا و سیما نیز قول داده است تا در این موضوع و دیگر موضوعات زیست‌محیطی به ما کمک کند. صدا و سیما و سازمان حفاظت محیط زیست یک خانواده هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر پانا با اشاره به همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با آموزش و پرورش برای افزایش آگاهی در موضوع محیط زیست اضافه کرد: معاونت آموزش و مشارکت مردمی همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش به صورت مبنایی انجام داده و کارهای زیربنایی خوبی انجام شده است. هم در مقطع پیش دبستانی و هم در قالب کتاب انسان و محیط زیست و مفاهیم کتب درسی به اهمیت موضوع آب اشاره شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار