رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

راه‌اندازی رشته مدیریت آموزشگاهی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدرجایی

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی از راه‌اندازی «رشته مدیریت آموزشگاهی» ویژه هنرستان‌ها در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدرجایی خبر داد و گفت ظرف ۵ سال گذشته قریب به ۲۰ هزار نیروی انسانی وارد حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی رشته مدیریت آموزشگاهی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدرجایی

حمیدرضا عظمتی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه امسال از مهرماه برای نخستین بار رشته مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستان‌ها را در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کردیم، گفت: «ظرفیت دانشگاه ما هر سال به طور متوسط حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ نفر بوده است اما در چند سال اخیر دوره‌های چهار ساله را دو برابر کردیم، از طرف دیگر، دوره‌های یک ساله که مستقیم تحت ماده ۲ اساسنامه دانشگاه است، نیز برگزار شد. مجموعاً ظرف ۵ سال گذشته قریب به ۲۰ هزار نیروی انسانی را وارد حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش کردیم.»

وی ادامه داد: «امروز آموزش و پرورش حدود ۲۰ هزار نیروی انسانی نیاز دارد که می‌توانیم از طریق همین دوره‌های چهار ساله و یک ساله در صورت تخصیص ردیف استخدامی، نیروی لازم را جذب و کمبود نیروی انسانی در بخش فنی و حرفه‌ای به خصوص بخش هنرآموز را رفع کنیم.»

عظمتی بیان کرد: «براساس اطلاعات ما، حدود ۱۵ هزار نیرو در حوزه هنر‌آموز کمبود داریم. اگر ردیف استخدامی در نظر گرفته شود، می‌توانیم از طریق دوره‌های چهار و یک ساله این کمبود را تا سال آینده تأمین کنیم. اگر سازمان اداری استخدامی، ردیف استخدامی در نظر بگیرد، با دوره‌های مهارت‌آموزی تا سال ۱۴۰۳ نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفه‌ای و به طور خاص هنرآموز را مرتفع می‌کنیم و از آن به بعد نیازی به دوره‌‌های یک ساله نیز نخواهیم داشت.»

وی در پایان در خصوص برگزاری کلاس‌ها نیز گفت: «واکسیناسیون معلمان به طور کامل انجام شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شود. نحوه آموزش دانشگاه ما ترکیبی است یعنی کلاس‌های تئوری به صورت آنلاین و کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار