کاظمی خبر داد

جبران آسیب‌های تربیتی و آموزشی با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد نقش و جایگاه دانشگاه رجایی در تعلیم و تربیت منحصر به فرد است این دانشگاه به همراه دانشگاه فرهنگیان، از دانشگاه‌های استراتژیک، راهبردی و ماموریت گرا هستند که تمام آرزوها و فعالیت‌های تعلیم و تربیت از طریق این دو دانشگاه محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جبران آسیب‌های تربیتی و آموزشی با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

علیرضا کاظمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه استمرار فعالیت‌های آموزشی در این دانشگاه سخت‌تر از سایر جاهاست اظهار کرد: این هفته با هفته دفاع مقدس همزمان شده که باید این ایام را گرامی بداریم. امیدوارم بتوانیم از این ایام و ایام اربعین بهره برداری مناسب داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید یاد افرادی که برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران در یک جهاد علمی جان خود را از دست دادند، گرامی داشت افزود: ارتقای سطح علمی دانشگاه در اعضای هیات علمی و جایگاه آن در سطح جهان، توسعه جذب دانشجویان در رشته‌های فنی و حرفه ای و ایجاد تنوع رشته‌های تحصیلی نشان از موفقیت این دانشگاه دارد.

کاظمی گفت: نقش و جایگاه این دانشگاه در تعلیم و تربیت منحصر به فرد است این دانشگاه به همراه دانشگاه فرهنگیان، از دانشگاه‌های استراتژیک، راهبردی و ماموریت گرا هستند که تمام آرزوها و فعالیت‌های تعلیم و تربیت از طریق این دو دانشگاه محقق می‌شود.

فلسفه شکل گیری دانشگاه رجایی و فرهنگیان تامین نیروی انسانی با کیفیت، باصلاحیت همچنین برخوردار از شایستگی‌های معلمی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در این دو دانشگاه دو ماموریت داریم که باید آنان را ارزیابی کنیم؛ تامین نیازهای منابع انسانی در تمام بخش‌های تعلیم و تربیت یکی از این ماموریت‌هاست اما تربیت انسان‌هایی با رویکردهای تربیتی جز مهم ترین و ذاتی ترین ماموریت این دو دانشگاه است.

وی با تاکید بر چرخش از نظام آموزش زده به یک نظام فرهنگی تربیتی گفت: فلسفه شکل گیری این دو دانشگاه تامین نیروی انسانی با کیفیت، باصلاحیت همچنین برخوردار از شایستگی‌های معلمی است.

کاظمی همچنین تاکید کرد حفظ شان معلمان این دو دانشگاه باید رعایت شود، مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش پشتیبانی تمام قد از این دو دانشگاه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید به ارتقای دانشگاه رجایی و تامین اساتید برای این دانشگاه بیاندیشیم تصریح کرد: این دو دانشگاه باید با آموزش و پرورش درهم تنیده باشند تا موفق شوند.

باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فضای حضور بانشاط دانش‌آموزان و دانشجویان را مهیا کنیم تا آسیب‌های تربیتی، آموزشی و اجتماعی جبران شود

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیات امنا در دانشگاه رجایی و فرهنگیان یک پیشنهاد خوب است افزود: ما در یک شرایط حساسی در جنهوری اسلامی ایران هستیم از اینکه با برنامه ریزی دقیق سال تحصیلی را آغاز می‌کنید تشکر می‌کنم امیدواریم با رویکردهای کلی نظام بتوانیم موفق شویم.

کاظمی ادامه داد: ما با واکسیناسیون به سمت عادی سازی جامعه می‌رویم و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فضای حضور بانشاط دانش‌آموزان و دانشجویان را مهیا کنیم تا آسیب‌های تربیتی، آموزشی و اجتماعی جبران شود.

وی درباره رتبه بندی معلمان نیز تاکید کرد این موضوع را حتما پیگیری می‌کنم موضوع همسان سازی حقوق نیز در کنار موضوع پاداش فرهنگیان که در دستور کار دولت است، بررسی و پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار