بسته‌های ارزاق در قالب پویش کمک مؤمنانه، به مددجویان اهدا شد

تهران (پانا) - خیریه صبح امید منطقه ۱۴ با همکاری خیرین نیک اندیش، با هدف فقر زدایی، به مدد جویان مناطق جنوب شهر تهران و کرج، بسته های ارزاق و مایحتاج اهدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بسته‌های ارزاق در قالب پویش کمک مؤمنانه، به مددجویان اهدا شد

سید محمد موسوی؛ مسئول اجرایی پویش کمک مؤمنانه خیریه صبح امید منطقه ۱۴ گفت: کمک های مؤمنانه به صرف مسائل اقتصادی و مالی نیست، بلکه نیازهای عاطفی از این گونه مسائل مهم تر هستند. خدای متعال آدمی را با چند واژه؛ بنی‌آدم، انسان و بشر نام برده است و هر کجا راجع به انسانیت انسان سخن گفته، از واژه انسان استفاده کرده است، چرا که انسان، انس و الفت را می‌فهمد و کسانی که این بسته‌های معیشتی را دریافت می‌کنند، بیشتر از مواهب مادی، نیازمند انس، الفت، اکرام، رأفت و عطوفت هستند. در همین راستا بر آن شدیم تا با تهیه هزار بسته ارزاق معیشتی و کالای اساسی برای مستمندان، هر دو نیاز مادی و معنوی آنها را برطرف کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ارزش ریالی هر بسته ارزاق معادل 6 میلیون ریال برابر با 600 هزار تومان است که با همت خیران و نیک اندیشان در قالب پویش های مؤمنانه در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی با اشاره به تهیه و توزیع هزار بسته ارزاق در بین ایتام و افراد کم برخوردار گفت: بسته های ارزاق شامل: برنج، روغن، گوشت، قند و شکر، حبوبات، رب گوجه فرنگی، مواد شوینده، چای، خرما، گوشت و مرغ می شود که به همراه لباس های گرم‌ زمستانه، به کودکان مستمند اهدا می شود تا شاید بتوانیم گوشه ای از نگرانی های آنان را کم کنیم.

موسوی در راستای هدف خیریه از تهیه و توزیع این بسته های ارزاق خاطرنشان کرد: به تعبیر جامعه‌شناسان، فقر؛ فقر می‌زاید و به‌طور معمول ‌فرزندان فقرا در محرومیت باقی می‌مانند. مورد استفاده قرار نگرفتن امکانات ‌بالقوه اقتصادی، فقدان سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری، کمبود تقاضا برای نیروی‌کار، پایین‌ بودن مزد‌ها و رشد منفی، از دیگر آثار اقتصادی فقر است؛ زیرا فقرا، به سبب محرومیتی که دارند، به‌طور معمول از تحصیلات و تخصص لازم بی‌بهره‌اند. هدف خیریه صبح امید، کمک به فقر زدایی است. کمک به تحصیل دانش آموزان خانواده های نیازمند، اشتغال و کارآفرینی به جهت رشد مالی خانواده ها در خیریه صبح امید، از جمله فعالیت های خیریه برای خانواده های بی بضاعت است.

وی در آخر با توجه به ادامه مسیر خیرخواهانه این خیریه گفت: کمک های مؤمنانه یک تکلیف شرعی در قبال اقشار نیازمند جامعه است که در پی تأکید مقام معظم رهبری در جهت آمایش همدلانه، باید در هر موقعیت و شرایطی به آن توجه شود. چرا که علاوه بر شاد کردن مردم بی بضاعت و نیازمند برکات خاص الهی را نیز در بر دارد.

گفتنی است؛ تهیه بسته های ارزاق با قیمت معادل یک میلیون و 500 هزار تومان، برای اهدا به خانواده های پر جمعیت از کارهای دیگر خیریه صبح امید است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار