خیریه مهربانی منطقه ۱۴، با پویش «نذر سلامتی» هزینه درمان تعدادی از بیماران مددجو را پرداخت کرد

فشار بالای هزینه‌‌های درمان بیماری را می‌توان از روایت‌‌های بیماران نسخه به‌ دست، پشت درهای داروخانه‌های منتخب سطح شهر فهمید

تهران (پانا) - مسئول طرح خیریه مهربانی منطقه ۱۴، با تأکید بر اینکه بهترین نقش‌ها را خیرین دریا دل ایفا می‌کنند عنوان کرد خیریه مهربانی با همکاری خیرین و با پشتوانه پویش «نذر سلامتی»، هزینه درمان تعدادی از بیماران مددجو را پرداخت کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خیریه مهربانی منطقه ۱۴، با پویش «نذر سلامتی» هزینه درمان تعدادی از بیماران مددجو را پرداخت کرد

خیریه مهربانی منطقه ۱۴ با هدف پرداخت هزینه درمان تعدادی از بیماران مستمند، ترویج مهربانی و تقسیم داشته ها با دیگر مردم، با همکاری تعدادی از خیرین نیک نام و خوش فکر، به پشتوانه پویش «نذر سلامتی»، اقدام به جمع آوری نذورات مردمی کرد.

زهرا غفاری؛ مسئول طرح خیریه مهربانی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها به زیر خط فقر کشیده شده اند، گفت: با توجه به اینکه ۹۰٪ هزینه درمان بیماری ها با ارائه خدمات دولتی است، باز هم مبلغ قابل توجهی از خدمات درمانی، به ویژه بیماران که به کرونا مبتلا هستند، توسط خود بیمار پرداخت می شود. روندی که در حال حاضر موجب شده است بسیاری از بیماران عطای درمان را به لقایش ببخشند و بهبودی و سلامتشان را به دست تقدیر بسپارند. در چنین شرایط، خیریه مهربانی با کمک های بلا عوض خیرین، پای در کار گذاشت و سعی کرده با راه اندازی کمپین های مختلف دست کم گره ای از مشکلات مردم باز کند.

وی ادامه داد: بسیاری از آزمایشگاه های بیمارستان های شناخته شده در تهران برای درمان کرونا با بسیاری از سازمان های بیمه خدمات درمانی، قرارداد ندارند. از سوی دیگر بیمارانی که به دلیل عدم امکان پذیرش در بیمارستان های دولتی مجبور به بستری در بیمارستان های شلوغ می شوند، مبلغ 10 میلیون تومان هنگام پذیرش و تزریق داروهای مختلف، در کلینیک های خصوصی پرداخت کرده اند. تجویز داروهای گران قیمت که در داروخانه ها و بیمارستان ها با مبلغ سرسام آوری به فروش می‌رسد، گاهی حتی خانواده هایی را مجبور به صرف همه درآمد ماهیانه شان برای خرید دارو کرده است. فشار بالای هزینه‌ های درمان بیماری را می‌توان از روایت‌ های بیماران نسخه به‌ دست، پشت درهای داروخانه‌های منتخب سطح شهر فهمید. از اینکه برای پرداخت دست‌کم یک یا دو دارو، ناتوان و ناگزیر هستند.

غفاری درباره راه اندازی پویش «نذر سلامتی» چنین گفت: این روزها تنگ دستان با اوج‌گیری ویروس کرونا وحشت زده‌تر از بقیه هستند. افزایش هزینه‌های درمان کرونا بار مضاعفی را بر دوش طبقه پایین، متوسط و حتی مراکز درمانی قرار داده است. سلامتی را برای مردم نذر کنیم پیش از آنکه خانواده‌ ای به‌خاطر بی‌ پولی و ناچاری دست روی دست بگذارد و بنشیند تا عزیزش بمیرد. ولی با راه اندازی پویش نذر سلامتی، این قبیل نذورات دهان به دهان بین مردم می‌چرخید و حالا نذر سلامت بین مردم منطقه ما باب شده است. هر کسی خیرات یا نذری دارد برای تجهیز پایگاه‌های اورژانس، شبکه‌های بهداشت و حتی بیمارستان‌ ها هزینه می‌کند. گاهی هم مردم به جای خرید دسته گل برای مراسم ختم، پول جمع می‌کنند و برای دانش‌آموزان تبلت می‌خرند یا اگر بدانند خانواده‌ای بیمار کرونایی بستری در بیمارستان دارند، هزینه‌های درمان و دارو را متقبل می‌شوند.

وی درباره اقتصاد و معیشت مردم در زمان کرونا گفت: کرونا ضربه سختی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرد. به خصوص کسانی که کارگر روزمزد هستند، تعطیلی ها و در ادامه بد شدن وضعیت اقتصادی بیشتر به ضرر افراد کم درآمد بود تا جایی که حتی عده از افراد، هزینه اجاره مسکنی برای پناه گرفتن در آن را نداشتند. بر همین اساس بر آن شدیم تا علاوه بر تأمین هزینه های درمان بیماران، هزینه اجاره یک خانواده نیازمند را اهدا کنیم.

غفاری معتقد است: بیماری تنها مشکلی نیست که بیماران با آن دست و پنجه نرم می کنند، بلکه فراهم نبودن فضای شغلی این گروه از بیماران و ناتوانی در بروز قابلیت های شغلی، از مهم ترین مسائلی است که نه تنها شرایط را برای بیماران سخت کرده، بلکه شرایط روحی آنان را نیز بر هم می زند. برای حل چنین معضلی، خیریه مهربانی با تشکیل گروه هایی در پیام رسان ها توانسته دغدغه بسیاری از بیماران را برای نبود شغل حل کند تا جایی که برای بیش از ۲۰۰ نفر فضای شغلی فراهم کرده است.

وی در آخر ضمن تشکر از تمامی خیرین دریا دل که همواره پشتوانه خیریه بوده اند تأکید کرد: این کمک های خیر خواهانه، توشه آخرت او، مایه رفاه و آسایش نیازمندان در این دنیاست. مطمئنم که این راه روشن همواره ادامه خواهد داشت و مسیر احسان و نیکوکاری می تواند گره های زیادی را بگشاید و تاریکی های بیشتری را روشن کند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار