سوابق و پرونده‌های راکد اداری سازمان نوسازی مدارس تعیین تکلیف شد

تهران (پانا) - به همت دفتر حقوقی و امور پیمان‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پس از بررسی کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی و براساس مجوزهای شورای اسناد ملی سوابق و پرونده‌های راکد اداری سازمان نوسازی مدارس کشور تعیین تکلیف شدند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سوابق و پرونده‌های راکد اداری سازمان نوسازی مدارس تعیین تکلیف شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تعیین تکلیف سوابق و پرونده های راکد دولتی، فرایندی است که بر اساس آرا و مجوزهای عمومی و اختصاصی صادره از سوی شورای اسناد ملی، که براساس قانون بالاترین مرجع سیاست گذاری در خصوص اسناد و مدارک کشور است و همچنین بررسی کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی با هدف انتقال اسناد واجد ارزش های آرشیوی به مخازن اسناد ملی و حفاظت و نگهداری از آن ها در شرایط مطلوب و استاندارد صورت می پذیرد.

این اسناد پس از ضدعفونی و گندزدایی، تنظیم و توصیف، استخراج و ورود اطلاعات در سامانه خدمات آرشیوی در دسترس برنامه‌ریزان و سیاستگذاران و سند پژوهان قرار خواهد گرفت.

از دیگر مزایای اجرای این قانون کاهش هزینه های اداری، آزاد سازی فضای متراکم بایگانی ها و پدافند غیر عامل و جلوگیری از وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی و پیامدهای آن است. که در آن چارچوب بالغ بر یک میلیون پانصد اوراق امحا گردید و ۵۰۰ پرونده منتقل شد.

اسناد انتقالی به آرشیو ملی موضوعاتی نظیر خیرین مدرسه سازی، مشارکت های مردمی، پروژه های مشارکتی با نهادهای انقلاب اسلامی، طرح‌های سفر رهبری، مکاتبات مناطق محروم، مکاتبات با سازمان و ادارات کل آموزش و پرورش، مکاتبات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شکایات پرونده‌های مربوط به احداث مدارس وفضاهای آموزشی داخل و خارج کشور و ... را در بر می گیرد و این سوابق گویای بالغ بر سه دهه تلاش و فعالیت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

شایان ذکر است فرایند هماهنگی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهت بررسی اوراق مذکور و انتقال و امحا اسناد به همت دفتر حقوقی و با همکاری بخشهای مرتبط سازمان انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار