گرامیداشت یاد و خاطره نخستین دانش‌آموز شهید کشور در قم

قم(پانا)- مراسم لاله‌های روشن، گرامیداشت شهید حیدر رضایی، نخستین دانش‌آموز شهید کشور، عصر امروز در مدرسه حضرت مهدی(عج) ناحیه یک قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت یاد و خاطره نخستین دانش‌آموز شهید کشور در قم

مراسم لاله های روشن، گرامیداشت شهید «حیدر رضایی» نخستین دانش آموز شهید کشور در دوران مبارزات انقلاب، عصر امروز در مدرسه حضرت مهدی(عج) ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

این مراسم با حضور و خاطره گویی خواهر و برادر دانش آموز شهید حیدر رضایی و مسئولانی از آموزش و پرورش ناحیه یک، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی ناحیه و بنیاد شهید قم برگزار شد و شامل برپایی نمایشگاه و اجرای برنامه هایی متنوع بود و در پایان، با اهداء تابلو فرش، از خواهر و برادر بزرگوار شهید تقدیر شد.

شهید حیدر رضایی اوایل اسفند سال 1344 در محله ای در حوالی خیابان ۷ تیر(فعلی) قم چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه کوروش(قدیم) گذراند. حیدر نسبت به همسالان خود جثه‌ای ریز و کوچک داشت، اما همچنان که او را حیدر نامیده بودند، سخنان رجزگونه ای می گفت که وی را در بین بستگان و دوستان و همکلاسانش معروف کرده بود. این شهید عزیز در قیام 19 دی سال 1356 مردم قم، هنگام تظاهرات از مسیر چهارراه شهدا(بیمارستان) قم به سمت حرم مطهر، هدف گلوله عمال رژیم پهلوی قرار گرفت و در سن 12 سالگی به شهادت رسید.

تابلوی معرفی «حیدر رضایی» به عنوان نخستین شهید دانش آموز کشور 21 بهمن سال گذشته با حضور جمعی از مسئولان استان قم بر سر مزار این شهید عزیز واقع در قطعه ۱۰ آرامستان بهشت معصومه (س) رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار