قرآن، عترت و نماز، مسیری برای رسیدن به حیات طیبه

شهرری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با حضور در جلسه اختتامیه طرح 33 روزه قرآن، در رابطه با تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به سبک قرآن، توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، عترت و  نماز، مسیری برای رسیدن به حیات طیبه

محسن نوروزیان در این برنامه اظهار کرد: امروز برای ما متولیان تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آورده شده است و یک هدف غایی برای آن ترسیم شده است و آن هم رساندن دانش آموزان به جایگاه حیات طیبه است؛ عنوان حیات طیبه یک بار در قرآن ذکر شده است. ورود به حیات طیبه مسیری است که خداوند متعال برای عاقبت بخیری انسان ترسیم کرده است. کسی که عمل صالح انجام دهد، چه این مومن مرد باشد چه زن، وارد حیات طیبه و پاکیزه شده است. این حیات در هستی، هدف خداوند از آفرینش انسان است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت، وظایف ذاتی کار خود و سوگیری برنامه هایی که به عنوان آموزش و تربیت در مدارس برنامه ریزی و طراحی می‌کنیم باید در این سمت و سو باشد. باید دانش آموزان را تربیت کنیم که فردی مؤمن باشند و عمل صالح انجام دهند. قرآن متعال هیچ تفاوتی برای زن و مرد در این حیث قائل نشده است و حیات طیبه برای تمامی انسان ها است.

نوروزیان در ادامه افزود: ما در خصوص چگونگی مؤمن شدن یک فرد و چیستی عمل صالح و چگونه تربیت کردن فرزندانمان که به عنوان یک شهروند و یک فرد در زندگی فردی و اجتماعی بتوانند عمل صالح و غیرصالح را تشخیص دهند؛ راهی به جز تأسی کردن به قرآن، عترت و نماز نداریم. این سه مقوله محوری و اصلی برای ما مسیر و راهی است که بتوانیم عمل صالح و غیرصالح را تشخیص دهیم؛ اولین مقوله روی آوردن به قرآن کریم و سخن خداوند است، دومین مقوله سیره و روش اهل بیت و ائمه اطهار(علیه السلام) را برای بررسی عمل صالح قرار دهیم و سومین آن عترت و نماز است و لازم است نماز و اقامه‌ نماز را همواره برپا داریم.

خبرنگار دانش‌آموز: مهسا ژارنال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار