مراسم گرامیداشت آغاز هفته پژوهش برگزار شد

بوشهر(پانا) - مراسم نمادین گرامیداشت هفته ملی پژوهش با شعار "پژوهش مدرسه‌ای پشتیبان ایران قوی" در دبیرستان دخترانه شهیده سهام خیام بوشهر برگزار شد .

کد مطلب: ۱۲۳۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم گرامیداشت آغاز هفته پژوهش برگزار شد

به گزارش پانا، علی موحدی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش که از بیستم لغایت بیست و پنجم آذرماه است، اظهار کرد : یکی از شاخص های مدرسه تراز انقلاب اسلامی، شاخص پژوهش محور بودن است یعنی مدرسه ای که آموزش های آن بر اساس پژوهش باشد.

موحدی افزود: در زمینه پژوهش باید از کپی کردن و گردآوری مطالب که قبلا منتشر شده، پرهیز کنیم و دانش آموزان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر استفاده از پژوهش های گذشته مطالعات خود را گسترش داده و به نظریات جدید یا تکمیل پژوهش های گذشته برسند.

موحدی تاکید کرد : موضوع مهم تر این است که آموزگاران و دبیران به امر پژوهش بیشتر پرداخته و برای این موضوع وقت بگذارند و مدیران مدارس نیز در تجهیز کتابخانه های خود به کتاب های علمی و پژوهشی کوشا باشند .

وی افزود: برای دانش آموزان باید مسیر انجام پژوهش را فراهم کنیم و برنامه های پژوهشی باید در سنین پایین مورد توجه باشد تا آنان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مساله آشنایی پیدا کنند .

او گفت: یکی از اهداف و رسالت های هفته پژوهش ایجاد و احیای تفکر پژوهش بویژه برای دانش آموزان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار