معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۴ در جلسه هم‌اندیشی معاونین پرورشی جدید الإنتصاب مدارس:

هدف از اجرای فعالیت‌های پرورشی در مدارس، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ بر اجرای فعالیت‌های پرورشی در مدارس با هدف تربیت اجتماعی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف  از اجرای فعالیت‌های پرورشی در مدارس، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

جلسه هم اندیشی معاونین جدید الإنتصاب پرورشی و تربیت بدنی مدارس منطقه ۱۴ با حضور محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ و کارشناس مسئولان حوزه پرورشی، در سالن شورا برگزار شد.

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ گفت: ابتدا بر خود لازم می دانم که تلاش‌های خالصانه، مجدانه و بی وقفه همه عزیزان در عرصه تربیت فرزندان این مرز و بوم را سپاس گفته و از ایزد منان، توفیق برای تمامی خدمتگزاران به فرهنگ ناب اسلامی را خواستار باشم.

وی در ادامه گفت: برگزاری کلاس ها به صورت حضوری بسیار مطلوب است، اما در این شرایط تابع ستاد ملی کرونا و تصمیمات اتخاذ شده از طرف وزارت آموزش و پرورش هستیم. اما با توجه به شرایط کرونایی، کارها نباید تعطیل شود بلکه باید با قوت پیگری شود.

عدل لاله تأکید کرد: در حوزه معاونت پرورشی ۲۵۴ فعالیت بر اساس برنامه وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شد که خوشبختانه ما توانستیم همه این فعالیت ها را در منطقه به شکل مطلوبی انجام دهیم. برای نمونه، برنامه مراسم ۱۳ آبان و کنگره شهدای دانش آموز بود که با قدرت اجرا شد. هدف اصلی از اجرای این برنامه ها تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

در ادامه علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه در رابطه با نسخه بسته تحولی، اصول و فرآیند اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان مطالبی را مطرح کرد و گفت: کلیه فعالیت های سازمان در سال تحصیلی جدید باید بر اساس نسخه تحولی باشد و از نماد های قبلی سازمان استفاه نشود.

وی افزود: همچنین جذب و سازماندهی اعضا و مربیان باید بر اساس نسخه بسته تحولی صورت پذیرد و فعال سازی کمیته های فنی و رتبه بندی پیشتازان دوره تحصیلی و مربیان پیشتاز، یکی دیگر از برنامه های سازمان دانش آموزی است که باید در سال تحصیلی جدید عملیاتی شود.

در ادامه سید محمد مهدی طه حسینی؛ کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه ضمن تبیین برنامه های قرآنی عنوان کرد: لازم به ذکر است به منظور ارتقای کیفی فعالیت ها، هماهنگی امور و نظارت بر فعالیت‌های مربوطه، شورایی با عنوان شورای قرآن در مدارس تشکیل گردد تا روند اجرایی برنامه های مربوط به قرآن در آموزشگاه به نحو شایسته اجرا شود.

در پایان اعظم شهرابی؛ کارشناس مسئول فرهنگی،هنری و ادبی منطقه گفت: مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر هر ساله در رشته های متنوع فرهنگی شامل: شعر، داستان نویسی، مطالعه و تحقیق،نشریه دیواری و...، هنری شامل: فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، تئاتر صحنه ای و عروسکی، سرود، سرود همگانی، نقاشی همگانی، خوشنویسی (نستعلیق،شکسته نستعلیق، نسخ،تحریری مقدماتی و متوسط) طراحی با مداد، ذغال، قلم فلزی، آب مرکب و نقاشی با مداد رنگی، مداد شمعی، ماژیک، رنگ روغن، آبرنگ، گواش، پاستل، نقاشی خط، نقاشی ایرانی نگارگری، تذهیب، تشعیر، نقشه قالی کاریکاتور با استفاده از تکنیک های نقاشی و خوشنویسی، گرافیک و گرافیک رایانه ای شامل: تصویر سازی، پوستر، آرم، بسته بندی، عکاسی (آنالوگ، دیجیتال) و هنرهای دستی شامل قالی بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، سفال سازی، پته دوزی، گلابتون دوزی و سوزن دوزی های بومی و سنتی، منبت کاری، مشبک کاری، معرق کاری و ظریف کاریسه مقطع تحصیلی و هم چنین فرهنگیان عزیز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار