سرپرست پایگاه بسیج راکعه مسجد امام حسن مجتبی (ع):

باید بستر اقتصادی لازم برای زوج های جوان جهت ازدواج و فرزند آوری فراهم شود

تهران (پانا) - سرپرست پایگاه بسیج راکعه مسجد امام حسن مجتبی (ع)، ضمن تاکید بر افزایش نسل جوان کشور عنوان کرد دولت باید تمامی توان خود را برای تغییر نگرش و بینش زوج‌های جوان جهت فرزند آوری انجام دهد و بستر اقتصادی لازم را برای تحقق این عمل فراهم آورد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
باید بستر اقتصادی لازم برای زوج های جوان جهت ازدواج و فرزند آوری فراهم شود

زهرا صالحی؛ سرپرست بسیج پایگاه راکعه مسجد امام حسن مجتبی (ع) گفت: بر اساس احادیث و روایات، احسان، نیکوکاری، رسیدگی به کار مردم و رفع نیاز آنها از برترین حسنات بیان شده و کسانی که به سرنوشت برادر مسلمان خود بی توجه باشند مورد نکوهش قرار می گیرند. تهیه بسته های معیشتی در کنار کار خیر، کمک برای ازدیاد نسل نیروی جوان کشور برای بقای آینده سرزمینمان است که جزو بهترین احسان ها است. در همین راستا، بر آن شدیم تا یک دست سیسمونی کامل به یک زوج جوان نیازمند اهدا کنیم.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی یک دست سیسمونی برابر چهل و پنج ریال معادل چهار میلیون و پانصد هزار تومان است که با همت خیرین این مبلغ جمع آوری و در قالب خرید سیسمونی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سیسمونی شامل: کمد، تخت خواب و روتختی، سرویس کامل لباس نوزادی، چندین دست لباس در مدل‌ها و سایزهای مختلف، مسواک و خمیر دندان، چندین عروسک در اندازه‌ ها و طرح‌ های متفاوت، کریرنوزاد، چندین بسته پوشک و مایحتاج ضروری دیگر که از بهترین‌های بازار تهیه شده بودند.

صالحی با بیان اینکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از سیاست‌های این مسجد است گفت: نماز از جمله رسانه‌ های عمومی است که با توجه به حضور گسترده مردم محل در این فریضه الهی، بهترین راه برای جذب مبالغ کارهای نیکوکارانه است که از این طریق می توانیم گام های بیشتری برای یاری مدد جویان برداریم.

وی ضمن تأکید بر دیگر فعالیت های این خیریه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بلای خانمان سوز کرونا، خانواده های بیشتری در فقر مطلق قرار گرفتند. به این منظور مسجد را سنگری برای پناه آن ها در نظر گرفتیم و در زمینه های مختلف نظیر: تأمین هزینه‌ های درمانی بیماران و سالمندان، حمایت از ایتام و فرزندان محسنین، تأمین هزینه‌ های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و ایجاد زمینه ازدواج و تأمین جهیزیه نو عروسان نیازمند به آن ها یاری رساندیم.

صالحی در پایان بیان کرد: با تولد هر کودک، دریچه ای از مهر و رحمت خداوند بر خانواده گشوده شده و کانون هر خانواده مملو از شادی می شود. چه خوب است که مؤسسات و خیرین بیشتری پای کار بیایند و بتوانیم به خانواده های بیشتری در این امر یاری کنیم و در به دنیا آمدن فرشته های کوچک دیگری سهیم باشیم.

گفتنی است ‌که کمک به ازدواج زوج های جوان با هدف تحکیم بنیان و نهاد خانواده از دیگر اهداف این خیریه است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار