رییس رسانه ملی در اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند:

آغوش رسانه ملی را برای مستندسازها باز نگه داشته‌ایم

تهران (پانا) - «پیمان جبلی» در مراسم پایانی پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، صداوسیما را خانه و آسایشگاه مستندسازان تعریف کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آغوش رسانه ملی را برای مستندسازها باز نگه داشته‌ایم

به گزارش روابط عمومی این برنامه، «پیمان جبلی» رییس سازمان صداوسیما در مراسم پایانی پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند که امشب دوشنبه ۸ آذر ماه در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، بیان کرد: درباره مستند و در حوزه مستند هرچه بگوییم همان‌قدر سخت است که درباره واقعیت بگوییم، چون مستند از واقعیت است و واقعیت بیکران و گسترده است و اهمیت مستندسازی هم دریایی از عمق و مطالب گوناگون با ابعاد متفاوت است.

وی تصریح کرد: در دوره جدید مبنای تحول رسانه ملی براساس دو اصل هویت و عدالت‌گستری است. هر دوی این عبارات و این سرفصل‌های بزرگ نتیجه تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب است که بیش از ۴۰ سال از عمر با برکتش را شاهد بودیم و چشم‌اندازی به این پدیده‌ها دارد. انقلاب در سرزمینی منحصربه‌فرد در ایران و در جامعه‌ای بی‌نظیر با مردم وفادار و سربلند ایران اسلامی رقم خورده است. هویت و عدالت خلاصه زندگی مردم در دوران معاصر است که امروز ایران تاریخ، ایران فرهنگ و ایران انقلاب اسلامی را تشکیل داده است و عدالتی که در آینده این تمدن است و چشم امید جامعه به محقق شدن و دیدن شدن مصادیق عدالت در این کشور است.

رئیس رسانه ملی در ادامه با بیان اینکه تقاطع مستند و انقلاب، هم نگاهی به گذشته و هم به آینده دارد، گفت: آنچه از مستند و شعار اصلی تحول در دوره جدید می‌توان برداشت کرد، این است که مستند می‌تواند نگاه دقیق و مطالبه‌گر و روایتگر به این حوزه داشته باشد. حوزه‌ای که از آن باید عدالت برخیزد، چون مستند محدود به یک عرصه و ژانر نیست، در هنرهای مختلف تجلی دارد؛ در روایت و عکس و فیلم و هر عرصه‌ای که چشم انسان می‌بیند.

وی تاکید کرد: مستندساز چشم بینا و دیده‌بانی وفادار برای جامعه است. نگهبان وفاداری که به خوبی می‌بیند و درک می‌کند و اجزا و لایه‌های پنهان را کشف می‌کند. مستندساز از این حیث جایگاه مقدس و ارجمندی را دنبال می‌کند.

جبلی در ادامه به چهار جایگاه مدنظرمقام معظم رهبری برای صداوسیما اشاره و عنوان کرد: تصویری که ما همیشه از رسانه ملی داشتیم دانشگاه بود، اینکه صداوسیما دانشگاه است و مقام معظم رهبری سه توصیف دیگر داشتند؛ یک اینکه صداوسیما آسایشگاه چشم و روح برای بهره‌مندی از زیبایی‌هاست، دوم قرارگاه پراکندن امید در جامعه و سوم آوردگاه مبارزه با تحریف و فتنه‌گری است. این جایگاه‌ها که به زیبایی در یک خط تحت عنوان صداوسیما توصیف کردند، جایی است که مستندساز در آن سنگر دارد و در آن فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: هم در نقش آموزشی از رویدادها و هم در جایگاه پراکندن امید و نشاط با جستجو در لایه‌های امیدبخش زندگی انسان‌ها و از لایه‌هایی که از چشم دور مانده است و هم جایگاه تحریف چه بسیار مستندسازانی که جان خود را در این عرصه گذاشتند. شهدای مستندسازی که جان خود را گذاشتند. از جوانی و سرمایه وجودشان برای مقابله با تحریف گذاشتند. بنابراین در هر چهار جایگاه که در لسان مقام معظم رهبری در توصیف صداوسیما آمده است، مستندساز صاحب ایده و صاحب سخن است.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: صداوسیما خانه و آسایشگاه شما است و به بودن شما افتخار می‌کند و آغوش رسانه ملی را برای شما باز نگه داشته‌ایم. همین که با عزم به میدان آمده‌اید، نشان موفقیت است که بیشتر در آینده شاهد آن هستیم.

جبلی در پایان صحبت‌هایش برای نادر طالب‌زاده، پیشکسوت عرصه مستندسازی که در بیمارستان بستری است آرزوی شفای عاجل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار