جشنواره نوآوری در فرآیند یادگیری و آموزش طی سال های برگزاری به بلوغ دست یافته است

مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه مرحله کشوری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری به میزبانی استان خراسان‌رضوی گفت جشنواره نوآوری در فرآیند یادگیری و آموزش طی سال های برگزاری به بلوغ دست یافته است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوآوری در فرآیند یادگیری و آموزش طی سال های برگزاری به بلوغ دست یافته است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مرضیه مسگرزاده در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مطلوب و با کیفیت مرحله کشوری این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی موجود به میزبانی استان خراسان رضوی شایان تقدیر است، اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر تدریس سابقه برگزاری چندین ساله دارد و خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل از یک بلوغ و رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه اگر جشنواره در جشنواره بماند هیچ ارزشی ندارد و تنها یک حرکت نمادین است و نمی تواند عامل تحول و کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت باشد گفت: جشنواره ریل گذاری است برای حرکت قطار کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری، بنابراین باید نتایج و اثربخشی آن در کلاس درس و در بستر واقعی آموزش و یادگیری نمایان شود.

مسگرزاده ضمن تقدیر از حضور فعال و مشارکت بالای معلمین سراسر کشور در این جشنواره و زحمات داوران این جشنواره افزود: هدف این جشنواره بهبود طراحی های آموزشی و اجرای واقعی آن در موقعیت کلاس درس است.

وی با بیان اینکه جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری به معنای خلاقیتی است که به عمل رسیده است افزود: اراده معلمین در مسیر تحول و اثر بخشی فرآیند آموزش با رشد قدرت تعامل اثربخش با دانش آموزان، ایجاد پویایی و نشاط در کلاس درس و... می تواند نقش مهمی در ارتقا کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت ایفا کند.

مسگرزاده با بیان اینکه درک ویژگی های روان شناختی دانش آموزان دوره اول متوسطه از حساسیت خاصی برخوردار است، گفت: معلمین بایستی ضمن مخاطب شناسی مطلوب، زمینه مشارکت فعال اولیا دانش آموزان را در فرآیند آموزش و یادگیری فراهم نمایند.

وی در پایان افزود: امیدوارم ششمین دوره برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد تمرکز بر اثربخشی و کارآمدی روش های تدریس معلمین در فضای واقعی کلاس، گام بلندی در مسیر تحول بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار