معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

«جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری»، عاملی برای تغییر شیوه تفکر دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری، باید در محصول نهایی یعنی دانش‌آموزان و تغییر شیوه فکر کردن و سبک یادگیری آنها مؤثر باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
«جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری»، عاملی برای تغییر شیوه تفکر دانش‌آموزان است

علیرضا کمرئی، در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ۶۹ تیم برگزیده از سراسر کشور در مرحله کشوری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری حضور دارند، اظهار کرد: همکاران شرکت کننده در این جشنواره علاوه بر مشارکت در یک رقابت سالم علمی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی های حرفه‌ای خود، در راستای کیفیت بخشی به فرآیند های یاددهی و یادگیری و ترویج روش های خلاقانه در حیطه آموزش گام برمی دارند.

وی با بیان این که امیدواریم برگزاری این جشنواره کمک کند تا حرفه ای تر عمل کنیم و اثربخشی فعالیت های خویش را افزایش دهیم، تصریح کرد: حرفه ای عمل کردن، بهره‌وری و اثربخشی کار معلم را افزایش می‌دهد، برگزاری این جشنواره ها به معلمان کمک می کند ضمن خودآگاهی در مورد توان حرفه‌ای خود آن را نقد و بهبود ببخشند، بهبود توان حرف های معلمی نیز عاملی برای بهبود کیفیت اثربخشی یادگیری دانش آموزان به شمار می رود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت‌بخشی به فرآیند یادگیری، آشنایی با روش های نوین تدریس و شناسایی و ترویج روش های خلاقانه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان این که نوآوری پیوند نزدیکی با خلاقیت و فناوری دارد، بیان کرد: خلاقیت امری ذهنی است و وقتی به محصول تبدیل می شود نوآوری متولد می‌شود، بنابراین ابتدا باید معلم هایی داشته باشیم که از هنر خلاقیت های ذهنی در عرصه‌های مختلف بهره مند باشند.

کمرئی افزود: معلم ابتدا باید یادگیرنده خوبی باشد، نسبت به جمع‌آوری و طبقه‌بندی علمی اطلاعات همت کند، تا خلاقیت ذهنی داشته باشد و یادگیری خوبی ایجاد کند.

وی با بیان این که تلاش ما بهبود فرآیندهاست که آن تنها بخشی از نوآوری است، گفت: ما موظف هستیم دانش های مهارتی را آموزش دهیم؛ دانش هایی که ثبات در یادگیری ایجاد می کنند. بنابراین باید به دنبال روش‌هایی برویم که این دانش های را توسعه دهد تا دانش آموزان در یادگیری پایدار وارد شوند و مهارت یادگیری را بیاموزند، روش هایی که مبتنی بر مهارت و درگیری یادگیرنده در فرآیند آموزش هستند.

وی با بیان این که دانش‌آموزان باید پرسشگر باشند و یادگیری عمیق داشته باشند و ایده های نوآورانه تولید کنند، گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها باید در محصول نهایی یعنی دانش آموزان و تغییر شیوه فکر کردن و سبک یادگیری آنها مؤثر باشد، باید کیفیت یادگیری دانش آموزان را از طریق برگزاری این گونه جشنواره‌ها افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار