ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق مرزی با مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش از ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق مرزی با مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق مرزی با مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی

رسول پاپایی در دوره آموزش مجازی که با عنوان «هویت ایرانی اسلامی و برون گرایی دانش آموزان» و به میزبانی دفتر شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه استان های مرزی گفت:‌ توجه و اهتمام به آموزش و پرورش در اسناد بالا دستی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در آموزش و پرروش مورد تأکید قرار گرفته است و در همین راستا شورای سیاست گذاری و ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت در این استان ها پیش بینی شده است.

پاپایی خاطر نشان کرد:‌ با همین رویکرد و در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمند سازی معلمان و دانش آموزان در دستور کار قرار گفت .

مدیر کل شوراهای آموزش و پرورش و مناطق آازاد افزود: 16 استان مرزی کشور با داشتن 162 شهرستان و حضور 14 درصد دانش آموزان ، 13 درصد فرهنگیان کشور با توجه به ساختار جمعیتی، تنوع قومی، زبانی و ‌گویشی و نیز محرومیت های مزمن فرهنگی و اقتصادی، نیازمند برنامه ریزی و توجه ویژه در نظام تعلیم و تربیت به عنوان سنگ بنای توسعه پایدار هستند.

پاپایی ادامه داد: فرصت ها و تهدیدهای مرتبط با مرزنشینی ایجاب می کند دستگاه های دولتی، نهادها و گروه های مردمی با مشارکت جدی در اجرایی شدن مصوبات شورای سیاست گذاری آموزش و پرورش مناطق مرزی، می توانند بستر مناسبی برای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت این مناطق و رفع چالش ها و تهدیدهای موجود در مناطق مرزی، فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار