چرا برخی تلویزیون‌ها در بازار ناموجود شدند؟

تهران (پانا) - نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره ناموجود شدن برخی برندهای تلویزیونی در بازار توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا برخی تلویزیون‌ها در بازار ناموجود شدند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، مهر ماه امسال واردات لوازم خانگی از کره جنوبی رسما ممنوع شد. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که بدون واردات نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کنند. هنوز یک ماه از ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره نگذشته که بررسی‌ها نشان می‌دهد فروشگاه‌های آنلاین هم در انبارهای خود تلویزیون مورد نیاز مصرف‌کنندگان را ندارند.

گویا برخی برندهای تلویزیون تنها در فروشگاه‌های آنلاین ناموجود نشده است. بلکه واحدهای صنفی هم برخی برندها را با تاخیر به دست مردم می‌رسانند. برخی کاربران در فضای مجازی هم نوشته‌اند: برای خرید تلویزیون ایرانی سه ماه باید در نوبت باشیم.

چرا برخی تلویزیون‌ها ناموجود شدند؟

چرا تلویزیون در فروشگاه‌های اینترنتی ناموجود شد؟ نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل تحریم‌ها تولید تلویزیون کمتر از ماه‌های قبل شده است. همچنین برخی قطعات از جمله برد تلویزیون عمدتا وارداتی است. گویا برخی قطعات هنوز به دست تولیدکنندگان تلویزیون نرسیده است.

محمد حسین اسلامیان توضیح داد: برد تلویزیون از کشورهایی همچون چین و سنگاپور وارد کشور می‌شود. گویا برخی قطعات در گمرک مانده و هنوز ترخیص نشده است. به نظر می‌رسد در ۱۵ روز آینده قطعات به دست تولیدکنندگان می‌رسد. متاسفانه وقفه در واردات مواد اولیه باعث کاهش عرضه تلویزیون به بازار شده است.

او ادامه داد: برخی مدعی هستند برای خرید یک تلویزیون برند ایرانی در واحد صنفی کارت کشیده‌اند و در صف انتظار هستند، این مساله واقعیت ندارد. فروشگاه چنانچه در انبار خود کالایی موجود داشته باشد، آن را می‌فروشد در غیر این صورت فروشی ندارد.

در تولید تلویزیون خودکفا نیستیم

اسلامیان بیان کرد: هنوز در تولید تلویزیون خودکفا نشده‌ایم و برخی قطعات این لوازم خانگی از کشورهای دیگر تامین می‌شود. به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده لوازم خانگی ایرانی، برخی در بازار به سراغ تلویزیون‌های قاچاق می‌روند و کالاهای غیر رسمی می‌خرند.

گویا وزارت صمت در شرایط تحریم‌ها برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده است. چندی پیش مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صمت گفته بود: « در سال گذشته عمده اهداف در این صنعت جهش تولید بود به‌طوری‌‌‌‌که در پایان سال‌۹۹ رشد ۷۰‌درصدی انواع لوازم خانگی را در کشور شاهد بودیم‌‌‌‌ اما امسال تمرکز روی حقوق مصرف‌کنندگان، قیمت‌ها، کیفیت و بهبود مستمر تولیدات است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار