بسیج، تضمینی برای امنیت و استقلال کشور است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، با بیان اینکه بسیج، اثر استراتژیک امام است، گفت این حرکت مردمی، تضمینی برای استقلال، امنیت و توسعه کشور است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بسیج، تضمینی برای امنیت و استقلال کشور است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، در آیین صبحگاه مشترکی که بمناسبت هفته بسیج در آموزشگاه متوسطه دوره دوم قائم ناحیه 2 اردبیل برگزار شد، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بسیج در تمام تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی نقش برجسته و الهام بخشی را از خود به یادگار گذاشته است، اظهار کرد: در شروع انقلاب یکسری از گروه های سیاسی با تفکر تجزیه طلبانه که ریشه در خارج از کشور داشتند، اقدام به برهم زدن نظم کشور کردند، که در این میان تنها نهاد بسیج از اقشار مختلف وارد عمل شد و در عرصه داخلی پاسدار امنیت کشور بود.

وی به نقش برجسته بسیج در هشت سال دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: اوج هنرنمایی و نقش آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس بود که در کنار دیگر نیروهای نظامی کشور از کیان و مرزهای ایران دفاع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ،حضور بسیج در عرصه های فرهنگی کشور را نیز پررنگ دانست و اذعان کرد: وقتی بعد از دفاع مقدس، مقام معظم رهبری، تهاجم فرهنگی دشمنان را هشدار داد، بسیج با بهره گیری از ابزارهای نرم فرهنگی وارد عمل شد و توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

به گفته ناصری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بلایای طبیعی و دوران کرونا از جمله عرصه های دیگری است که اقشار مختلف مردمی وارد عمل شدند و نقش آفرینی کردند.

حسن دهقانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، افزود: برنامه های گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم بوده و در این راستا هفته بسیج امسال با شعار" بسیج پاره تن مردم" برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری بسیج باید یار و یاور مردم باشد، اظهار کرد: اگر تفکر، ما می توانیم که یک تفکر بسیجی است در جامعه محقق شود، می توانیم در مقابل استکبار جهانی که به صورت ناجوانمردانه کشورمان را مورد همجمه همه جانبه قرار داده اند، مقابله کنیم و پیروز شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل با اشاره به نقش پررنگ بسیج مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، مردم با تفکر و روحیه بسیجی در مقابل صدام و 35 کشوری که به طور همه جانبه از صدام حمایت می کردند، ایستادگی کردند.

دهقانی تصریح کرد: اگر وحدت رویه و همدلی در تمام اجزای سازمان ها و ارگان ها نهادینه شود با امنیت پایداری که در کشور وجود دارد، می توان تمامی مشکلات موجود را رفع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار