سازمان‌های مردم‌نهاد با سخنگوی وزارت خارجه نشست هم‌اندیشی برگزار کردند

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد کشور با سعید خطیب‌زاده سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان‌های مردم‌نهاد با سخنگوی وزارت خارجه نشست هم‌اندیشی برگزار کردند

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در این نشست که بیش از ۳۶ سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه های فرهنگی، درمانی، محیط زیست و سایر موضوعات بین المللی حضور داشتند، روسای هیات امنا و اعضای سمن‌ها با رویکرد وزارت امور خارجه در رابطه با سمن‌ها آشنا شده و در عین حال مسئولین مربوطه وزارت امور خارجه نیز با دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی سمن‌ها آشنا شدند.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در این نشست خطاب به هیات‌های امنا و اعضای سمن‌های شرکت کننده در نشست بر دو اصل اساسی «هماهنگی» و «استقلال» در تعاملات با سمن‌ها تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت حضور و فعالیت سمن‌ها در جمهوری اسلامی ایران بر تعهد وزارت امور خارجه در حمایت و ایجاد تسهیلات جهت فعالیت‌های موثر سمن ها در عرصه‌های بین المللی تاکید کرد.

روسا و اعضای هیات امنای سمن‌های شرکت کننده در این نشست ضمن قدردانی از برگزاری جلسه حاضر، خواستار ادامه جلسات رو در رو برای طرح مسائل و خواسته‌های سمن‌ها و همچنین افزایش حمایت‌های دستگاه دیپلماسی از سمن‌ها برای حضور در عرصه های بین المللی و انعکاس مسائل حوزه‌های فعالیت‌های خود شدند.

شایان ذکر است در حال حاضر از حدود یکصد سمن ثبت شده نزد وزارت کشور با کار ویژه موضوعات بین المللی، هفتاد سمن دارای مقام مشورتی نزد شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار